וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר ההסכם בין בנק אדנים ודיירי חברת חפציבה

15.1.2008 / 14:00

בית המשפט אישר הסדר הכולל כ-270 יחידות דיור בארבעה פרויקטים שלוו על ידי בנק אדנים: בית"ר עילית, הר חומה, מעלה אדומים ואלעד

בית המשפט המחוזי בירושלים אישר היום (שלישי) לראשונה הסכם בין בנק לבין הממונה המיוחד של חברת "חפציבה". המדובר בהסכם בין "בנק אדנים" לבין המנהל המיוחד של חברת "חפציבה", עו"ד יצחק מולכו, במסגרתו יגיע לסיומו עניינם של כ-270 רוכשים. מדובר באלו שרכשו דירות בארבעה פרויקטים של חברת "חפציבה", אשר לוו על ידי "בנק אדנים": בית"ר עילית, הר חומה, מעלה אדומים ואלעד. ההסכם שנחתם מבוסס על ההסדר מאוקטובר האחרון.

ההסדר באלעד ומעלה אדומים קבע כי רישום הדירות במינהל יוסדר ויושלם. בתמורה ישלמו הדיירים למנהל המיוחד סך של 1% ממחיר הדירה, כולל מע"מ. חשוב לציין, כי בפרויקטים אלו קיבלו הדיירים חזקה בדירה עוד בטרם הקריסה, אולם בשל הקריסה לא נחתמו חוזי חכירה עם מנהל מקרקעי ישראל. בנק אדנים יעמיד מצידו קרן של כ-400 אלף שקלים מכספי קופת הפרויקט למימון עלויות רישום הזכויות על שם הרוכשים. כמו כן, יעמיד הבנק לזכות הרוכשים הלוואות להשלמת יתרת התשלום עבור הדירות. כנגד הסדרת יתרת התשלום יקבלו הרוכשים ערבות בנקאית.

בנוסף, ישלמו דיירי הפרויקט סכום כולל של 1.1 מיליון שקלים לכונסי הנכסים של הבנק. גובה התשלום ייגזר ממעמדו של כל רוכש בפרויקט, כאשר ההבחנה הינה בין הדיירים שקבלו חזקה בדירה כדין קודם קריסת החברה, לאלו שפלשו לדירות לאחר הקריסה.

לגבי בית"ר עילית נקבע ש-113 הדירות המאוכלסות ירשמו ברישום הדירות על שם הרוכשים במינהל מקרקעי ישראל. בנוסף, יוסדר מעמדם של רוכשי 20 הדירות אשר אוכלסו שלא כדין, כבעלי הדירה, ותושלם העברת זכויותיהם במנהל מקרקעי ישראל כנגד יתרת התשלום.

פרויקט הר חומה נמצא בשלב קרקע בלבד. בנק אדנים הסכים להעמיד סכום של 800 אלף שקלים לטובת רוכשי הזכויות בפרויקט, שיהווה מקור כספי להשבת הכספים לרוכשים. זאת בנוסף לעודפים מפרויקט בית"ר, שהסכים הבנק להעבירם לטובת פרויקט זה. על פי ההסכם, המגרש ימומש על ידי כונס הנכסים של הבנק, התמורה בגינו תשמש לסילוק החוב בבנק ולתשלום 100% לאותם דיירים שהפקידו את הכסף בקופת הפרויקט. דיירים שרכשו דירה בפרויקט הר חומה, ולא הפקידו כספים לחשבון הפרויקט, יקבלו 70% מהכספים ששולמו על-ידם.

צביקה ליבנה, מנכ"ל בנק אדנים: "מאז קריסתה של חפציבה ייחסנו לנושא חשיבות עליונה. מחויבות הבנק היא בראש ובראשונה כלפי הרוכשים, ותפקידינו ללוות את התהליך עד סופו. השקענו מאמצים רבים כדי שההסדר יקשור בין הפרויקטים השונים הקשורים לבנק, במטרה להגיע לעסקת חבילה שאינה קשורה להסדרים של הבנקים האחרים, ובכך למעשה לפתור, באופן נפרד, את בעיית הלקוחות שבפרויקטים בליווי בנק אדנים. חשוב לציין, כי ההסכם הושג בשיתוף עם הרוכשים בפרויקטים שלוו על ידי הבנק, ואישורו של בית המשפט יביא לסיומו הטוב את עניינם של כ-270 רוכשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully