וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיטי דיווחה על ההפסד הרבעוני הגדול בתולדותיה

אשר שכטר

15.1.2008 / 15:11

ענקית הפיננסים דיווחה על הפסד של 9.83 מיליארד דולר, ונאלצה למחוק 18.1 מיליארד דולר בעקבות השקעות בשוק הסאבפריים בארה"ב

ענקית הפיננסים סיטי דיווחה על הפסד רבעוני של 9.83 מיליארד דולר, ההפסד הגדול בתולדותיה, לאחר שנאלצה לרשום מחיקות ערך בסך 18.1 מיליארד דולר בעקבות השקעות בשוק הסאבפריים בארה"ב. בנוסף, נאלצה החברה להודיע על קיצוץ של 41% בדיווידנד ועל גיוס הון בסך 14.5 מיליארד דולר ממשקיעים, בהם ממשלת סינגפור והמנכ"ל לשעבר סנדי וייל.

למרות הדיווחים בתקשורת לפיהם סיטי צפויה לחשוף כוונות לפטר 20 אלף עובדים בחברה בעקבות הפסדיה הרבעוניים, לא הודיעה סיטי על כוונה לערוך פיטורים המוניים.

ברבעון הרביעי של 2007 רשמה סיטי הפסד נקי של 9.83 מיליארד דולר, או 1.99 דולר למניה, לעומת רווח נקי של 5.13 מיליארד דולר או 1.03 דולר למניה ברבעון המקביל שנה קודם לכן. הכנסותיה של החברה נפלו במהלך הרבעון ב-70% ל-7.22 מיליארד דולר, לעומת הכנסות של 28.83 מיליארד דולר בתקופה המקבילה ב-2006. בנוסף, הודיעה סיטי כי בכוונתה לקצץ את הדיווידנד שלה ב-41%, מ-54 סנט ל-32 סנט.

תוצאותיה הרבעוניות של סיטי כללו מחיקות בסך 18.1 מיליארד דולר הקשורות להשקעותיה בשוק האג"ח המגובות במשכנתאות, וגידול של 4.1 מיליארד דולר בעלויות האשראי של החברה. הפסדיה של סיטי גברו על תחזיות האנליסטים, שצפו לה הפסד נקי של 97 סנט למניה ברבעון הרביעי. המחיקה עליה הודיעה סיטי היום היא הגדולה ביותר מבין המחיקות שנרשמו עד כה בעקבות משבר האשראי.

ברבעון השלישי רשמה סיטי נפילה של 57% ברווחיה, לאחר שנאלצה לרשום מחיקות ערך בסך 2.2 מיליארד דולר. החברה העריכה באוקטובר כי היא צפויה לרשום ברבעון הרביעי מחיקות בסך 11 מיליארד דולר, אולם מרבית האנליסטים שיערו כי מחיקותיה של ענקית הפיננסים יהיו גבוהות בהרבה.

"אנחנו נוקטים בצעדים יסודיים כדי לחזק את הונה של סיטי ולהעמיד אותה במצב שיאפשר לנו להתמקד בעתיד בהגדלת הרווחים", אמר מנכ"ל סיטי, ויקראם פנדיט, שמונה בדצמבר בעקבות התפטרותו של המנכ"ל הקודם צ'רלס פרינס, אשר אולץ להתפטר בעקבות ההפסדים שרשמה סיטי בשל ההימור השגוי של ראשיה על שוק המשכנתאות ללווים בעייתיים. פנדיט, שכינה את תוצאותיה הפיננסיות האחרונות של סיטי "בלתי מקובלות לחלוטין", הטיל את האחריות להפסדים על חשיפתה הגדולה של החברה לשוק הסאבפריים.

סיטי הודיעה גם על גיוס הון בסך 12.5 מיליארד דולר באמצעות הנפקת מניות בכורה לשורה של משקיעים זרים, בהן ממשלת סינגפור והנסיך הסעודי אל-ווליד בן טלאל, כמו גם מנכ"ל סיטי לשעבר סנדי ווייל. זרוע ההשקעות של ממשלת סינגפור, שרכשה נתח של 9.4% ממניותיו של בנק ההשקעות מריל לינץ' תמורת 4.4 מיליארד דולר והשקיעה 9.6 מיליארד דולר בענק הבנקאות השווייצי UBS, תזרים 6.88 מיליארד דולר לסיטי. סיטי תגייס 2 מיליארד דולר נוספים באמצעות הנפקת מניות למשקיעים פרטיים.

בנובמבר רכשה זרוע ההשקעות של ממשלת אבו דאבי, ADIA, נתח של 4.9% בסיטי תמורת 7.5 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully