וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: הפתיחה אינה נראית מבטיחה

שרון שפורר

16.1.2008 / 8:41

הירידות החדות בוול סטריט אמש ובאסיה לא משאירות מקום לאופטימיות. מחיקות הענק של סיטי עשויות להעיב על מניות הבנקים הגדולים

עם ירידות שערים חדות בוול סטריט אמש שנמשכות גם לאחר סגירת המסחר בחוזים העתידיים וזולגות לבורסות באסיה, פתיחת יום המסחר הרביעי בשבוע של תל אביב לא נראית כל כך מבטיחה. נאסד"ק איבד אתמול 2.5% והשלים ירידה של 9% מתחילת ינואר; מדד דאו ג'ונס איבד כ-2.2% ומדד S&P500 הרחב יותר נסוג ב-2.5%.

ברקע לירידות החדות בניו יורק ניצבו תוצאות מדאיגות של בנק סיטי ונתוני אינפלציה ומכירות שהצביעו על המשך מגמת האטה בכלכלה האמריקאית. סיטי דיווח אתמול על הפסד רבעוני של 9.83 מיליארד דולר, הגבוה בתולדותיו, בעקבות מחיקות ענק בהיקף של 18.1 מיליארד דולר על ירידה בשווי נכסיו, שביצע בשל המשבר בשוק הסאבפריים בארה"ב ונפילת מחירי האג"ח המגובות במשכנתאות.

כבר אתמול, כשהתברר שוול סטריט צועדת לקראת יום אדום, איבדו המדדים המובילים 1.7% כל אחד. מדדי הבנקים והנדל"ן צנחו בכ-3% כל אחד. אחרי הנעילה אתמול פורסמו נתוני האינפלציה גם אצלנו והתברר כי מדד דצמבר עלה ב-0.6% - מעט יותר מהציפיות וכשהוא מעמיד את האינפלציה ב-2007 על 3.4% - גבוה ב-0.4% מהטווח העליון של יעד האינפלציה של הממשלה. גם ב-2006 פיספס בנק ישראל את היעד הממשלתי. כעת מעריכים במשרד האוצר כי פישר יותיר בסוף החודש את ריבית הבסיס במשק ברמה של 4.25%.

גם היום נראה כי במרכז המסחר יעמדו המניות הגדולות - הבנקים, כי"ל ומכתשים אגן. כי"ל עלתה מאז תחילת השנה כבר בכ-8% בזמן שהמעו"ף אליו היא משתייכת איבד גובה. מחזורי המסחר במניה מאוד גבוהים - אתמול למשל הם הסתכמו בכ-300 מיליון שקל, מה שמרמז על פעילות ערה של המשקיעים הזרים במניה.

לעומתה, מכתשים אגן צללה אתמול ביותר מ-5% אחרי יומיים של התאוששות, כל זאת אחרי הודעתה המאכזבת בחמישי האחרון על תחזיות מוקדמות נמוכות משציפה השוק והפרסום ב-TheMarker לפיו נוחי דנקנר העמיד אותה למכירה כבר לפני שלושה חודשים.

בבנקים - הבהלה מהשלכות משבר הסאבפריים אחרי המחיקה הגדולה עליה הודיעה פועלים בסוף השבוע החולף עשויה להשפיע על המסחר במניות הענף גם היום, במיוחד אחרי המחיקה הגדולה שביצע סיטי ברבעון החולף. גם בנדל"ן היה סוער אתמול, כששתי המניות הכבדות במדד, אפריקה וגזית גלוב, נסחרו במגמה מעורבת. אפריקה עלתה בכ-4% ולעומתה גזית גלוב צללה בשיעור דומה.

במניות היתר עשויה לרכז היום עניין מניית מלונות דן, אחרי שאתמול דיווחה החברה של פדרמן כי הצעת הרכש לא תתקיים לאחר שלא נענו מספיק משקיעים. אם פדרמן ירצה למחוק את החברה מהמסחר, הוא ייאלץ לשפר את הצעתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully