וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים יסתפק בתשואה על ההון של 15% ב-2008

שלומי שפר

16.1.2008 / 9:46

הבנק הודיע על קיום תוכנית פרישה מרצון של 250 עובדים בעלות של 250 מיליון שקל. בארץ ימתקד הבנק בפעילות בפלחי שוק אטרקטיביים

עכשיו זה רשמי, אחרי הסערות שפקדו את הבנק בימים האחרונים בנק הפועלים מודיע באופן רשמי כי הוא צופה שתשואת הרווח הנקי להון העצמי מפעולות רגילות לשנת 2008 תסתכם בכ- 15%. בתוספת הרווח ממימוש נכסים כמו קופת הגמל "גדיש" והחזקות הבנק בבנקים "מסד" ו"יהב", תגיע תשואת הרווח הנקי להון העצמי לשיעור של כ-17.5%. נזכיר כי בעבר יעד התשואה להון של הבנק עמדה על רמות של 18%-20%, כלומר מדובר ביעד מתון יותר מהיעד שהגדיר לעצמו הבנק בעבר.

מהפועלים נמסר כי היעד של 15% מתבסס על גידול בהכנסות הבנק הן בארץ והן בפעילותו בחו"ל, יישום תהליכי התייעלות שיובילו לריסון בהוצאות והעלאה הדרגתית של יחס הלימות ההון לקראת יישום הנחיות בזל 2. בנק הפועלים נערך בימים אלה למימוש תוכניות העבודה לשנים הקרובות, בהתאם לתוכנית האסטרטגית הרב-שנתית של הבנק. תוכניות העבודה לחטיבה העסקית, החטיבה הבינלאומית, חטיבת ה- GLOBAL TREASURER ולחטיבה הקמעונאית כוללות מרכיבים חדשים של עשייה, יוזמה והתייעלות, בארץ ובחו"ל. דירקטוריון בנק פועלים, הכריז על מדיניות של הגדלת הלימות ההון שלו (יחס ההון לרכיבי סיכון) לשיעור של 12%, וצופה כי מטרה זו תושג עד סוף שנת 2009.

דירקטוריון בנק הפועלים שמתכנס השבוע לדון בתוכניות העבודה לשנת 2008, צופה כי השנה תימשך הצמיחה במשק הישראלי, אם כי בקצב נמוך מעט מזה של אשתקד. עוד מעריכים בבנק כי יימשך השיפור ההדרגתי בשוק העבודה, התומך בהמשך הגידול בצריכה הפרטית. גם בתחום ההשקעות הריאליות במשק וביצוא צפוי המשך ההתרחבות, אם כי בקצב איטי מעט מזה שנרשם ב- 2007. כמו כן, תוכנית העבודה מניחה ששיעור האינפלציה בשנת 2008 יימצא בתוך תחום יעד האינפלציה של הממשלה (1%-3%).

על פי הערכת הבנק, גורם הסיכון העיקרי העלול להשפיע על המשק הישראלי בחודשים הקרובים הוא עומק ההאטה של המשק האמריקאי והשלכותיו על הפעילות הכלכלית הגלובלית. יו"ר דירקטוריון הבנק, דני דנקנר, אמר: "ביצוע תוכניות העבודה שלנו, בהתאם לאסטרטגיה הרב-שנתית, מתקדם היטב ובהתאם למתוכנן, ואני משוכנע ביכולתנו להביא למימוש ולניצול מלא של המערכות והתשתיות החדישות העומדות לרשותנו, שיאפשרו לבנק לשפר עוד יותר את השירות ללקוחותינו ולהעלות את שיעורי הפריון בבנק בשנים הקרובות. התוכניות שמות דגש על איכות מקצועית, שירות ללקוחות, חדשנות וקידום השתלבות הבנק בתהליך הגלובליזציה תוך פיתוח מואץ של פעילותו הבינלאומית. הרווחיות של בנק הפועלים מאפשרת לנו להמשיך במדיניות הננקטת לאורך השנים האחרונות, של חלוקת דיבידנד משמעותי לבעלי המניות, ובמקביל להמשיך בחיזוק בסיס ההון שלנו וחוסנו הכללי של הבנק. בהתאם לכך הכרזנו על יעד של הגדלת הלימות ההון שלנו, ואין לי ספק כי הוא יושג עד למועד שנקבע לכך".

בארץ מתכוון הבנק למקד את פעולות החטיבות העסקית והקמעונאית בפיתוח עסקי מואץ והעמקת פעילות בפלחי שוק אטרקטיביים. בחו"ל הבנק ישלים את עסקת רכישת הבנק באוקראינה, וימשיך את הפיתוח המואץ של עסקי הבנק בטורקיה ובקזחסטאן. הבנק ימשיך לחפש יעדים פוטנציאליים לרכישה, על סמך שיקולים עסקיים ויכולת ההשתלבות בפעילות הבינלאומית הקיימת של בנק הפועלים. יושם דגש מיוחד על הרחבה ופיתוח של עסקי הבנקאות הפרטית הבינלאומית של הבנק, על בסיס השווקים הקיימים ובמדינות בהן הבנק כבר מקיים פעילות מסוג זה, כן ייעשה מאמץ בתחום הרחבת הפעילות הבנקאית והעסקית ביבשת אסיה באמצעות הסניף בסינגפור והנציגות בהונג-קונג. הבנק ימשיך את פעילותו הגלובלית ויספק ללקוחותיו שירות בסטנדרטים המקצועיים הגבוהים ביותר הקיימים בבנקאות הבינלאומית, מתוך כוונה להגדיל את שיעור הפעילות הבינלאומית כנתח מכלל הפעילות.

מנכ"ל הבנק, צבי זיו, אמר: "במקביל לתוכניות לפיתוח עסקי, אנו מובילים בימים אלה מספר מהלכים רבי-היקף, שמטרתם טיפול רחב בהוצאות, ייעול תהליכי העבודה בבנק ושיפור השירות ללקוחות. מהלכים אלו כוללים את פרויקט ה - LEAN ואת הקמת "המרכז התפעול העורפי", שישחררו את עובדי הסניפים מפעולות רבות המתבצעות בהם כעת, ויאפשר להם להקדיש את עיקר משאביהם לעבודה ישירה מול הלקוחות. במקביל, צעדים אלו יאפשרו לבנק להשקיע במנועי צמיחה משמעותיים הן בארץ והן בחו"ל מבלי להגדיל את מצבת העובדים הקבועים".

הבנק, בתיאום עם ארגון העובדים, הודיע על תוכנית לפרישה מרצון של עובדים אשר מכוונת לפרישתם מרצון של 250 עובדים, בעלות של כ- 250 מיליון ש"ח, אשר תיזקף לדוח רווח והפסד של שנת 2007. תוכנית הפרישה לא תיפגע בתחזית שפורסמה לאחרונה על ידי הבנק, אשר לפיה התשואה לרווח מפעולות רגילות בשנת 2007 תהיה בשיעור של כ- 12%-13%.

דירקטוריון בנק הפועלים חזר ואישר מדיניות חלוקת דיבידנד בשיעור של לא פחות מ- 50% מהרווח הנובע מפעולות רגילות; חלוקת דיבידנד מרווחים חד פעמיים, תתבצע בהתאם להחלטות אד- הוק שיתקבלו על ידי הדירקטוריון בהתאם לצורכי הבנק ולאחר רישום הרווח. כפי שנמסר בעבר לציבור, הבנק יחלק דיבידנד בשיעור של 50% מהרווחים הצפויים לו במהלך שנת 2008 ממכירת קופות הגמל "גדיש" וממכירת החזקותיו של הבנק בבנק מסד בע"מ ובבנק יהב לעובדי המדינה בע"מ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully