וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה לני"ע: הצניחה החופשית נמשכת

עומר רבין

16.1.2008 / 10:31

המדדים המובילים יורדים בכ-2%. מתחילת השנה ירד המעו"ף בכ-5.5%. הפועלים ומכתשים אגן נופלות ב-3% עם פתיחת המסחר

החששות מפני מיתון והאטה בכלכלה העולמית ב-2008 צוברים תאוצה מדי יום, ושולחים גם הבוקר את הבורסה לניירות ערך בת"א לירידות חדות.

מדד ת"א 25 צונח כעת ב-1.7% ומדד ת"א 100 נופל בלמעלה משני אחוזים - כל זאת, פחות משעה מאז נפתח המסחר. בשבועיים הקצרים שעברו מאז החלה שנת המסחר החדשה הספיקו המעו"ף ומדד 100 ליפול ב- 5.5 ו-7.7 אחוזים בהתאמה, כשהם מותירים אחריהם הרבה מאוד משקיעים מודאגים שציפו להמשך המגמה החיובית שאפיינה את אחד העם בשנים האחרונות.

את הירידות הבוקר מובילה מניית "פועלים" שעל רקע ההודעה על נזקי הסאבפריים והשינוי בתשואה שרשמה על הונה מאבדת 3% מערכה בבורסה. גם מכתשים אגן סובלת מהמגמה השלילית ונופלת ב-3.2%.

עוד נחלשות כי"ל (2.5%), החברה לישראל (2.2%), לאומי (כ-2%), אפריקה-ישראל ופרטנר (2.4% כל אחת). באופן אירוני למדי, אחת המניות היחידות שדווקא עולה בבורסה בת"א היא מניית "וריפון" שהסבה הרבה נזק למשקיעים בה בימים האחרונים - היא דווקא נצבעת הבוקר בירוק, ורושמת עלייה של יותר משני אחוזים. מניית "טבע", המניה של המדינה, שומרת על יציבות יחסית ואף עולה ב-0.2% ברגעים אלה.

בורחים מהבורסה לדולר?

בתוך כך, המטבע האמריקני דווקא רושם הבוקר עלייה קלה לאחר שהגיע אמש לשפל נוסף של קרוב לעשור: הדולר נסחר כעת בין הבנקים בשער של 3.722 ש"ח, אחרי שאתמול נקבע שערו היציג על 3.711 שקלים.

עם זאת, מרבית המומחים בשוק המט"ח מעריכים כי מוקדם "להספיד" את המגמה השלילית של המטבע, וייתכן מאוד כי בהמשך שבוע המסחר יוסיף הדולר להיחלש מעט מול השקל, על רקע מגמת ההיחלשות המתמשכת בערכו אל מול המטבעות המרכזיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully