וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המניות של גאידמק צוללות גם בלונדון

מיכאל רוכוורגר

16.1.2008 / 13:05

גולד פרוסט של ויליפוד צונחת ב-20% לאחר שפירסמה אזהרת רווח ל-2007. האזהרה בעקבות עליית מחירים של תשומות מוצרי החלב

מניית חברת העוסקת בייצור ושיווק מוצרי מזון כשרים, ומצויה בשליטת חברת המזון, שנרכשה לפני יותר מחצי שנה על ידי איש העסקים ארקדי גאידמק, צונחת כעת בבורסת AIM בלונדון ב-20%. זאת לאחר שפירסמה אזהרת רווח בעקבות עליית מחירי חומרי הגלם המשמשים לייצור מוצריה, דבר הפוגע ברווחיות החברה.

החברה מציינת כי בעיות מזג האוויר, צמצום בייצור מוצרי חלב, הפסקת הסבסוד של יצוא מוצרי חלב על ידי גוש היורו, לצד המשך הביקושים ההולכים וגוברים למוצרי החלב בשווקים המתעוררים - כל אלה, פגעו בצורה מהותית בתקופה האחרונה במכירותיה ובשולי הרווח שלה.

בגולד פרוסט מוסיפים כי החברה העלתה את מחירי המכירה של מוצריה כתגובה להעלת מחירי התשומות של מוצרי החלב, אך הדבר טרם בא לידי ביטוי בתוצאותיה. החברה טוענת כי עדיין אופפת אי ודאות באשר למחירים עתידיים של מחירי התשומות למוצריה. גולד פרוסט מציינת כי על פי ההערכות הראשוניות, מכירותיה של החברה צמחו ברבעון הרביעי, בעוד שהרווח הגולמי והנקי צפויים להיות נמוכים מן החזוי.

גולד פרוסט הונפקה בבורסה האלטרנטיווית בלונדון (AIM) במארס 2006 לפי מחיר של 35 פני. מאז ההנפקה, איבדה מניית החברה כ-55% והחברה נסחרת כיום לפי שווי שוק של כ-17 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully