וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוקה קולה תשקיע בטכנולוגיות ישראליות

אורה קורן ואשר שכטר

17.1.2008 / 10:00

ראשיה של ענקית המשקאות יגיעו החודש לישראל ויחתמו על הסכם לשיתוף פעולה בתחומי המים ואיכות הסביבה

ראשי קוקה קולה העולמית צפויים להגיע החודש לישראל ולחתום על הסכם תאגידים בינלאומיים עם המדען הראשי במשרד התמ"ת, אלי אופר. קוקה קולה מעוניינת בטכנולוגיות בעיקר בתחומי המים ואיכות הסביבה, אך גם בתחום ייצור המשקאות.

מדובר בהסכם ראשון מסוגו עם חברת תעשייה מסורתית. עד כה נחתמו הסכמים דומים עם תאגידים כמו יבמ, מרק ומיקרוסופט.

לפי ההסכם, קוקה קולה תבחר את החברות שעמן היא מעוניינת לשתף פעולה, והמדען הראשי יעניק מימון למיזמים המשותפים. קוקה קולה תוכל להשקיע בחברה הישראלית תמורת מניות או להשקיע בה תשומות ניהול בנושאי מחקר ופיתוח, ארגון, מסחור וכניסה לשווקים בינלאומיים.

מנכ"ל קוקה קולה ישראל, רוני קוברובסקי, אמר אתמול כי אם כיום הצרכנים מתעניינים באיכות הסביבה, החברות צריכות לפעול בתחום. "אנחנו צריכים להיות אחראים לליווי המוצרים שלנו לא רק בשלבי הייצור, אלא עד ההתכלות הסופית", אמר קוברובסקי. "כדאי לנו להעתיק את מה שקורה באירופה, שבה התעשיות, המועצות המקומיות והגופים הירוקים משתפים פעולה כדי להתקדם במקום להתכתש, כפי שקורה אצלנו".

קוקה קולה קופצת למים

כיצרנית הגדולה בעולם של משקאות שאינם אלכוהוליים, תחומי המים המטוהרים אינם זרים לקוקה קולה. לאחר שרכשה במאי האחרון את יצרנית המים המועשרים בוויטמינים גלאסו, החברה הכריזה על כוונתה לממן פרויקט לשימור שבעה נהרות גדולים בעולם וקידום חיסכון במים.

בשנים האחרונות משתתפת החברה גם בפרויקט שנועד לפתור את המחסור במים במדינות המתפתחות. עם זאת, ארגונים למען איכות הסביבה טוענים כי החברה עושה שימוש מוגזם במים.

פעילותה של קוקה קולה בתחום המים המטוהרים מוכתמת על ידי השערורייה שליוותה את השקת מותג המים דסאני בבריטניה ב-2004. לאחר שניסתה לשווקם כמים "טהורים" שעברו תהליכי טיהור בשיטות חדשניות שפותחו בנאס"א, התגלו המים המטוהרים כמי ברז מבוקבקים ממאגר המים הציבורי של לונדון. אם לא די בכך, קוקה קולה נאלצה להוריד את המוצר מהמדפים לאחר שהתברר שהוא נגוע בכימיקלים הגורמים לסרטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully