וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האח הגדול מודד לך את הדופק

17.1.2008 / 11:50

ענקית התוכנה מיקרוסופט מפתחת מערכת שתוכל לעקוב אחרי מצבם הגופני של עובדיה באמצעות חיישנים

ענקית התוכנה מיקרוסופט מפתחת בימים אלה תוכנה שתוכל לעקוב אחרי תפוקתו של עובד, מצבו הגופני, כשירותו ויכולותיו המקצועיות. כך דיווח ה"טיימס" הבריטי.

לפי הדיווח, חברת התוכנה האמריקאית הגישה בקשה לפטנט על מערכת ממוחשבת הקושרת את עובדי החברה אליה דרך חיישנים אלחוטיים, המאפשרים לה לעקוב אחרי גורמים כגון דופק, חום גוף, הבעות פנים, לחץ דם ואפילו חילוף החומרים. איגודי עובדים בבריטניה הביעו בתגובה לדיווח חששות כי עובדים יפוטרו בעתיד בעקבות הערכות הקשורות למצבם הפיזיולוגי.

טכנולוגיה המאפשרת מעקב אחר מצבם הפיזיולוגי של עובדים הייתה מוגבלת בעבר לטייסים, כאבים ואסטרונאוטים. לפי ה"טיימס", מדובר בפעם הראשונה שבה חברה מפתחת טכנולוגיה שכזו עבור מקומות עבודה רגילים.

פטנט שנוי במחלוקת

לפי הבקשה לפטנט, החיישנים האלקטרוניים שמפתחת מיקרוסופט יוכלו לקרוא את "הדופק, את פעילות בלוטות הזיעה, את תפקודה של מערכת השרירים, קצב הנשימה, לחץ הדם, חום הגוף והבעות הפנים". בנוסף, תוכל המערכת "לאבחן מצבים של תסכול או מתח ולהציע עזרה כנדרש".

השינויים הפיזיולוגיים בגופם של העובדים, לפי מיקרוסופט, יעודכנו לתוך פרופיל פסיכולוגי שיתבסס בין היתר על משקלם, גילם ומצבם הבריאותי. אם המערכת תזהה התגברות בדופק או הבעות פנים המעידות על לחץ או תסכול, היא תיידע את הנהלת החברה כי העובד זקוק לעזרה.

הפטנט השנוי במחלוקת עורר אצל ארגונים רבים להגנת הפרטיות זעם, בטענה כי היא מקדמת הפרה בוטה של זכויות הפרט. נציבות המידע הבריטית, האחראית על הגנת המידע, ושדולות הפועלות להגנה על זכויות הפרט מחו נגד כוונתה של מיקרוסופט לפתח את המערכת, שלדבריהם פוגעות קשות בצנעת הפרט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully