וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיצומים במינהל מקרקעי ישראל

עידו סולומון

20.1.2008 / 9:20

החל מהיום לא יקבלו העובדים קהל ולא יענו לטלפונים. המשמעות: לא ניתן יהיה לרכוש בתים ולא יינתנו אישורים למשכנתאות

עובדי מינהל מקרקעי ישראל פותחים היום (ראשון) בעיצומים. זאת במחאה על הסחבת שנוקטים לטענתם הנהלת המנהל והאוצר בנוגע למשא ומתן על הפגיעה בתנאי העובדים ובשכרם.

במהלך העיצומים לא תהיה קבלת קהל או מענה טלפוני, לא יישלח דואר, לא יהיה מענה לפקסים, לא יתקיימו ישיבות עם גורמי חוץ, לא יימכרו חוברות מכרזים ולא ניתן יהיה לקבל הצעות למכרזים.

המשמעות היא כי לא יהיה ניתן לרכוש בתים, מגרשים או קרקעות, לא יינתנו אישורים להתחייבויות למשכנתאות, לא ייגבו כספים לרכישת מגרשים, בתים וקרקעות, לא יהיה ניתן לקבל אישורים לתוספת בנייה, העברת זכויות, הארכת תקופת חכירה לטאבו, היוון וחכירה, לא יהיה ניתן לקבל הצעות למכרזים ולשיווק קרקעות המכרז ולא יהיה ניתן לערוך בקשה לפיצול מגרש.

"ההנהלה נוקטת צעדים חד-צדדיים"

כחודשיים עברו מאז פגישת ועד העובדים עם הנהלת המינהל ונציגי האוצר, בה סוכם כי יקיימו משא ומתן על הפגיעה בתנאי העובדים ובשכרם. לטענת ההסתדרות, לא נעשה דבר בנושא מאז ואף לא קוימה פגישה אחת. ועד העובדים טוען כי ההנהלה מתעלמת מבקשותיהם לקיום הידברות ופתיחת משא ומתן עימם.

כמו כן, הוועד טוען כי הנהלת המינהל עורכת צעדים חד צדדיים, לרבות ביצוע שינוי ארגוני במקום, איחוד של מחלקות בשני מחוזות, קיצוץ בתקציב הרכב בכ-4 מיליון שקל בשנה. העובדים טוענים שישנו מחסור רציני בכוח אדם, דבר אשר מעמיס על העובדים עקב ריבוי המטלות.

בנוסף, טוענים העובדים כי קיימת אי וודאות לגבי עתידם של 25 עובדי מנהלת הבדואים עקב הקמת הרשות לטיפול במגזר הבדואי. העובדים טוענים כי אין מסלולי קידום, אין שדרוגים של משרות וכי ישנם כ-250 עובדים שמעוכבים למעלה מעשר שנים בקבלת דרגה.

בנוגע להעסקת המפקחים, טוען ועד העובדים כי המפקחים מעוכבים למעלה מ-20 שנה, מבחינת דרגות, רמת המשרה, תגמול ואי קבלת תוספות וביטוחים למיניהם כולל כיסוי ביטוחי לרמת סיכון גבוהה.

הסתדרות עובדי המדינה, אישרה סכסוך עבודה בנושא ביולי 2007. במינהל מקרקעי ישראל עובדים כ-720 איש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully