וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הרשות לעסקים קטנים - גדעון שגיא - מבקש שכר של 25 אלף שקל - בניגוד לעמדת האוצר

הארץ

3.10.2001 / 7:50

קודמו של שגיא בתפקיד כיהן בתפקיד ללא שכר;ברשות אמרו כי הסוגיה תידון על פי הנוהל המקובל ברשות במסגרת ועדת השכר, הוועד המנהל והאסיפה הכללית

מאת אורה קורן

יו"ר הרשות לעסקים קטנים ובינוניים, גדעון שגיא, יכנס בימים הקרובים את מועצת המנהלים של הרשות, כדי לדון בבקשתו לקבל שכר חודשי בסך כ-25 אלף שקל ברוטו; זאת אף שבירור מוקדם של שגיא במשרד האוצר העלה שהדבר אינו מקובל.

לפני כחודשיים הגיש שגיא לממונה על השכר במשרד האוצר, יובל רכלבסקי, בקשה לקבל שכר בשיעור של 75% משכר מנכ"ל במשרד ממשלתי, המגיע ל-30 אלף שקל. רכלבסקי השיב כי העניין אינו בפיקוחו הישיר, אך הוסיף כי על פי אמות המידה הציבוריות בישראל, מנכ"ל גוף בסדר גודל של הרשות לעסקים קטנים ובינוניים - אינו ראוי לשכר חודשי.

הרשות לעסקים קטנים ובינוניים פועלת כעמותה במימון משרד התעשייה והמסחר ובפיקוח משרד האוצר. ברשות מועסקים 12 עובדים ותקציבה ל-2002 לתמיכה בעסקים קטנים ובינוניים מסתכם ב-26 מיליון שקל.

קודמו של שגיא בתפקיד, אביגדור יצחקי, כיהן בתפקיד ללא שכר, אך קיבל החזר הוצאות חודשי של כ-5,500 שקל. לשם השוואה יו"ר מכון הייצוא, שרגא ברוש, אינו מקבל שכר.

תקציבו השנתי של המכון, הנתמך על ידי משרד התמ"ס, נאמד ב-80 מיליון שקל.

ברשות לעסקים קטנים ובינוניים אמרו בתגובה כי סוגיית שכרו של שגיא תידון על פי הנוהל המקובל ברשות במסגרת ועדת השכר, הוועד המנהל והאסיפה הכללית. עוד אמרו ברשות, כי המוסדות יבחנו את העניין לאור העובדה ששגיא מכהן כיו"ר פעיל וכמנכ"ל בפועל זה כמה חודשים, ומאז כניסתו לתפקיד הרחיבה הרשות את פעילותה. עוד נאמר בלא פירוט, כי היו תקדימים לתשלום שכר ליו"ר הרשות.

במשרד התעשייה והמסחר הודיעו באחרונה כי עדי שטרנברג מונה למנכ"ל הרשות. שטרנברג, לשעבר ראש לשכתו של ח"כ חיים רמון, מונה על ידי שרת התמ"ס דליה איציק, וסגן השרה אלי בן מנחם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully