וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בירידות חדות

שמואל שוסטר

17.1.2008 / 23:48

נאומו המאכזב של הנגיד האמריקאי גרם לצניחה במדדים. נאסד"ק איבד 2% והדאו ג'ונס ירד ב-2.5%. מריל לינץ' קרסה ב-10.2%

נאומו של בן ברננקי, במסגרתו חזר על דבריו מהשבוע שעבר בנוגע לצורך בהמשך הורדת הריבית בצורה מבוקרת וזהירה, ודו"ח שלילי על מדד הפעילות הכלכלית בפילדלפיה, לא סיפקו לשוק את התמיכה הנדרשת. המשקיעים, שציפו להודעה ברורה בנוגע להמשך הורדת הריבית שלחו את שוקי המסחר של וול סטריט לירידות שערים חדות.

מדד נאסד"ק איבד 2% לרמה של 2,346 נקודות. מדד דאו ג’ונס ירד ב-2.5% לרמה של 12,159 נקודות ומדד S&P 500 קרס ב-2.9% לרמה של 1,333 נקודות. מדד התנודתיות (VIX) הידוע גם בשמו "מדד הפחד" זינק היום בשיעור חד של 16% לאור חוסר הוודאות השוררת בשווקים.

בשוק הסולידי נרשמו עליות במחירי איגרות החוב ל-10 שנים של ממשלת ארה"ב והתשואה עליהן ירדה ב-0.072% לרמה של 3.64%.

> דיון חם על המתרחש בוול סטריט - עכשיו ב-TheMarker Cafe


במקביל לנאומו של ברננקי, פירסם הבנק הפדרלי של פילדלפיה את מדד הפעילות הכלכלית של הבנק הפדרלי שנפל החודש לרמה של מינוס 20.9, לעומת רמה של מינוס 1.6 בחודש דצמבר. הירידה חיזקה את ההערכות בדבר ההאטה בפעילות הכלכלית בארה"ב.

מניות חברות ביטוח האג"ח בארה"ב רשמו ירידות חדות במסחר בוול סטריט על רקע חששות כי יאבדו את דירוג האשראי הגבוה שלהן - AAA - בשל התגברות הסיכונים הקשורים לאג"ח מגובות משכנתאות המבוטחות על ידן.

מניית בנק ההשקעות מריל לינץ’ קרסה לאחר שהבנק דיווח היום כי רשם הפסד רבעוני של 9.8 מיליארד דולר - והפסד שנתי ראשון מאז 1989.

זהו ההפסד הרבעוני השני עבור בנק ההשקעות. במקביל דווח כי הבנק שוקל למכור את אחזקותיו בחברת המידע הפיננסי בלומברג, על מנת לשפר את מאזן הכספים של החברה. לפי הדיווחים בעיתונות, קיים הבנק מגעים עם רוכשים פוטנציאלים לנתח של מריל לינץ' בבלומברג, המוערך בכ-20%, או 5 מיליארד דולר.

סיטי ומריל לינץ’ - שניים מהמוסדות הפיננסים הגדולים בארה"ב - הכריזו על סדרה של צעדים דרסטיים בניסיון להיחלץ מהמשבר החמור שאליו נקלעו. משבר ששורשיו נעוצים בקריסת שוק הסאבפריים. סיטי (לשעבר סיטיגרופ) הודיע על הפסד של 9.83 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2007.

בין הצעדים שינקוט הבנק ניתן למנות את קיצוץ הדיווידנד ב-41% והזרמה של מזומנים בסך 12.5 מיליארד דולר, כדי לאושש את המאזן שלו - כולל השקעות גדולות מצד סנפורד וייל, היו"ר לשעבר של הבנק, וממשלת סינגפור. עוד אמרו בסיטי כי הבנק ימחק 22.2 מיליארד דולר מהמאזן, בגין הפסדים על השקעות הקשורות לשוק המשכנתאות והלוואות גרועות.

לאחר שדווח כי אחרי שתסדיר את ענייניה החשבונאים, בהמשך השנה, עשויה קומברס להירכש על ידי מתחרותיה הפוטנציאליות וביניהן אמדוקס, הודיעה היום יצרנית תוכנות הטלקום על הגשת תביעה בהיקף של 70 מיליון דולר כנגד קובי אלכסנדר, המנכ"ל לשעבר, ווויליאם סורין, היועץ המשפטי לשעבר, בגין אישומים של בקדייטינג.

מניית חברת אנסרס קורפורשיון (סימול ANSW), מפעילת אתר האינטרנט answers.com, המשיכה במגמה השלילית וירדה בכ-9% לאחר שאמש איבדה כ-14%, אחרי שחברת לקסיקו מפעילת האתר המתחרה dictionary.com, אותו היתה צפויה אנסרס לרכוש בתמורה ל-100 מיליון דולר, הביעה חששות מהיתכנות העסקה.

בין המניות הישראליות שסבלו מהמגמה השלילית בוול סטריט, ניתן למצוא את יצרנית האנרגיה האלטנטיווית אורמת, את מניית חברת התקשורת אורכית, את מניית חברת התוכנה הישראלית נייס, שהודיעה היום על הטמעת מערכות מחשב מתוצרתה במחשבי חברת ביטוח אמריקאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully