וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורמת במו"מ לרכישת קומפלקס תחנות כוח בארה"ב בהשקעה של 41 מיליון דולר

שלומי גולובינסקי

3.10.2001 / 9:35

לתחנות הסכמי מכירת חשמל עד 2017-2018 ובאורמת מדווחים כי הן צפויות להניב הכנסה שנתית של 29 מ' ד'

חברה בת של אורמת , שבשליטת משפחת ברוניצקי, מנהלת מו"מ לרכישת קומפלקס תחנות כוח גיאותרמיות הממוקמות באימפריאל ואלי, בדרום מדינת קליפורניה, ארה"ב. הקומפלקס מכיל שש תחנות, ונמצא בבעלות משותפת של מספר חברות.

על פי הסכמי הכוונות שחתמה אורמת, במידה ותחליט לממש את החלטתה ולהשלים את הרכישה, תשלם כ-41 מיליון דולר תמורת הבעלות המלאה. הסכום כולל פירעון של חובות קיימים. ארבע מתוך שש התחנות כוללות ציוד של אורמת, והוקמו בשנות השמונים.

לתחנות הכוח הנרכשות שני חוזי חשמל ארוכים למכירת חשמל לחברת Southern California Edison בהיקפים של 31.5 מגה ואט ו-15 מגה ואט בתוקף עד השנים 2017-2018.

באורמת מדווחים, כי הקומפלקס אמור להניב הנכסה שנתית של 29 מיליון דולר החל מהשנה הבאה, וכמו כן צפויה אורמת לבצע מספר שינויים בתחנות בכדי לשפר את ביצועיהן.

אורמת נמצאת בשנה האחרונה במהלך אגרסיווי של רכישת תחנות כוח בארה"ב. כך, השלימה החברה לפני כחודשיים רכישת שתי תחנות כוח גיאותרמיות להפקת חשמל במדינת נוואדה, ארה"ב, בהשקעה של כ-31 מיליון דולר. במסגרת העסקה לרכישת התחנות רכשה אורמת בעלות על שני אתרי פיתוח גיאותרמיים נוספים במדינות אורגון וקליפורניה.

רכישת תחנות הכוח בארה"ב בוצעה כחלק ממדיניות החברה להרחבת ההשקעות בתחנות כוח בבעלות ישירה, בנוסף לפעולות ייזום, הקמה ותפעול פרויקטים של תחנות כוח. החברה מציינת כי משבר האנרגיה שפרץ לאחרונה בקליפורניה, ועשוי להתפשט לאזורים נוספים בארה"ב, יצר הזדמנויות להשתלב במערכת ייצור החשמל בארה"ב בכמה מסלולים: רכישת תחנות כוח קיימות והשבחתן, רכישת חברות וחטיבות בעלות תחנות לייצור חשמל, ופיתוח עצמי של פרויקטים בעיקר בתחום הגיאותרמי.

היקף ההשקעה הקיימת בתחנות בבעלות אורמת מסתכם כיום בכ-130 מיליון דולר, והן צפויות להניב השנה הכנסות בהיקף של כ-53 מיליון דולר, לעומת כ-36 מיליון דולר בשנה הקודמת. מערך תחנות הכוח של החברה בבעלות עצמית מקיף, בנוסף לתחנות שנרכשו בארה"ב, גם תחנות בפיליפינים, קזחסטן, גואטמלה, קניה וניקרגואה.

אורמת דיווחה ברבעון השני של השנה על הפסד של 13 מיליון שקל, בדומה להפסד שרשמה ברבעון הראשון של השנה. מחזור המכירות של החברה ברבעון השני הסתכם ב-61.7 מיליון שקל - גידול של 34% לעומת הרבעון המקביל. ההפסד התפעולי הסתכם ב-5 מיליון שקל, לעומת הפסד של 2 מיליון שקל ברבעון המקביל ושל 9 מיליון שקל ברבעון הקודם. מניות אורמת נסחרות לפי שווי של 70 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully