וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת החשמל גייסה 250 מיליון דולר

אבי בר-אלי

20.1.2008 / 1:32

הנפיקה איגרות חוב, שיירשמו למסחר בבורסה בסינגפור. החברה הודיעה, כי ב-2008 תגייס 1.7 מיליארד שקל בהנפקות לגופים מוסדיים

חצי שנה לאחר שהחלו המגעים בין חברת החשמל לבין בנק ההשקעות גולדמן-סאקס, הושלם בסוף השבוע הליך גיוס ההון של החברה - בסינגפור.

חברת החשמל השלימה בסוף השבוע גיוס של 250 מיליון דולר, באמצעות הנפקת אגרות חוב שייסחרו בבורסה של סינגפור. אגרות החוב הופצו באמצעות בנקי ההשקעות גולדמן סאקס ודקסיה קרדיט.

פירעון הקרן ייעשה בתשלום אחד בתום 10 שנים ממועד ההנפקה, וכן ניתנה לבנקים הזכות לדרוש בתוך תשעה חודשים הנפקת אג"ח נוספת של החברה לתקופה של 10 או 20 שנה, בסכום של עד 750 מיליון דולר.

תמורת ההנפקה תשמש בחלקה למיחזור חוב קיים, והיתרה - למימון תוכנית ההשקעות של החברה. דבר המגעים בין חברת החשמל לבין גולדמן סאקס נחשף לראשונה ב-TheMarker בחודש יולי אשתקד.

חברת החשמל נזקקת מדי שנה לגיוס של כמיליארד דולר למימון פעולותיה השוטפות ותוכניות הפיתוח - אך ב-2007 השלימה גיוס של כ-1.6 מיליארד שקל בלבד ובריביות גבוהות יחסית.

כפי שפורסם לפני כחודשיים ב-TheMarker, נסוג גולדמן סאקס מן ההבנות למתן הלוואה בסך מיליארד דולר לחברת החשמל, בעקבות נסיגת אחד ממבטחי העסקה, וביקש לשנות את גובה ריבית ההלוואה.

על רקע הפחתת הסכום, ביצעה חברת החשמל בחודשים האחרונים שלושה גיוסים נוספים בהיקף כולל של כ-700 מיליון שקל, בהנפקות אג"ח בעלות מח"מ קצר טווח.

החברה, בניהולו של עמוס לסקר, הודיעה כי בכוונתה לגייס במהלך שנת 2008 סכום של 1.7 מיליארד שקל בהנפקות פרטיות לגופים מוסדיים. מעלות הותירה את דירוג האג"ח של החברה על AA+/Negative.

בשבוע שעבר אישר הקבינט החברתי-כלכלי לחברה מסגרת אשראי נוספת מבנק לאומי, בהיקף של 500 מיליון דולר. הליך גיוס ההון לווה באופן אישי בידי מנכ"ל משרד התשתיות, עו"ד חזי קוגלר, ובידי סגן מנהל רשות החברות, שמעון בן-חמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully