וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

136 מיליון שקל בשמונה שנים

עדי דברת

20.1.2008 / 9:37

לפני 8 שנים הקימו ינון לנדנברג ודורון טל את משרד הפרסום באינטרנט הראשון בישראל. כעת הם מנהלים מגעים למכירת 50% ממניותיהם

ינון לנדנברג ודורון טל מנהלים מגעים למכירת מחצית ממניותיהם בחברת האינטראקטיב אידיאולוג'יק, כך נודע ל-TheMarker.

השניים מחזיקים 49% ממניות החברה, ובאם העסקה תושלם, ימכרו מחצית ממניותיהם. הגורם איתו מנוהל המשא ומתן הינו גוף משוק ההון.

בנוסף, הגיעו לידי TheMarker הדו"חות הכספיים של אידיאולוג'יק. מדו"חות אלו עולה כי אידיאולוג'יק סיימה את 2007 עם מחזור של כ-20 מיליון דולר.

לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, הגוף המדרג בין היתר את משרדי הפרסום ומשרדי האינטראקטיב, אידיאולג'יק מדורגת במקום השני בין משרדי האינטראקטיב, אחרי מקאן דיגיטל. אולם המספרים שבדו"חות הכספיים גבוהים בהרבה מהמספרים אותם מוסרת יפעת בקרת פרסום.

נתוני יפעת לסיכום 2007 לא פורסמו עדיין עקב מחלוקת עם מספר משרדי פרסום לגבי שיטת המדידה, אולם משקלול נתוני יפעת אשר פורסמו במהלך השנה ניתן להעריך כי אידיאולוג'יק היתה מסיימת את השנה עם מחזור של 8 עד 9 מליון דולר בלבד ולא עם 20 מיליון דולר כאמור בדוחו"ות הכספיים.

הפרסום המקוון אידיאולוג'יק הוקם ב-99'. ב-2001 רכשה סוכנות הפרסום העולמית פובליסיס 51% מהחברה כשלנדנברג וטל נשארו עם 24.5% כל אחד ותפקדו כמנכ"לים משותפים. לפני כשלוש שנים עזב טל את תפקידו כמנכ"ל משותף ועבר לקבוצת באומן-בר-ריבנאי איתה הקים את סאצ'י אינטראקטיב - גם היא בבעלות פובליסיס באמצעות הסכם הייצוג של פובליסיס עם באומן בר ריבנאי. כשעזב העביר טל את מניותיו לידי נאמן.

גורם מקורב אומר כי "פובליסיס העולמית ניסתה בעבר מספר פעמים להגדיל את אחזקותיה באידיאולוג'יק אך לנדנברג וטל סירבו למכור את חלקם עקב אי הסכמה בדבר שווי המניות. כעת מתברר כי בכוונת לנדנברג וטל למכור את חלק ממניותיהם דווקא לגורם חיצוני לעולם הפרסום".

מקורבים למו"מ מסרו ל-TheMarker כי המו"מ נערך לפי שווי חברה של 36 מיליון דולר. המחיר משקף מכפיל 15 על הרווח ממוצע של שלוש השנים האחרונות. עסקות דומות שנעשו בעולם, בהן עסקת פובליסיס גידיטס, נעשו על פי מכפיל של מעל 30.

ינון לנדנברג מסר בתגובה כי הוא מצר על כך שדו"חות אידיאולוג'יק מצאו את דרכם אל מחוץ לחברה וסירב להגיב מעבר לכך.

דורון טל אישר את דבר קיום המו"מ אך סירב למסור פרטים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully