וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החידה הגדולה ביותר בתולדות האינטרנט הישראלי פוצחה ע"י נהג מונית

20.1.2008 / 11:17

יוסי ארזי, נהג מונית מראשל"צ, זכה ב-250,000 ש"ח לאחר שהצליח לפתור את "חידת ירושלים" בוואלה! חידה וחידמיצר

"חידת ירושלים" – חידת האינטרנט הגדולה ביותר בתולדות האינטרנט הישראלי - פוצחה על ידי יוסי ארזי, נהג מונית מראשל"צ.

מתוך מאות אלפי הניסיונות שנעשו במהלך יותר מחצי שנה לפצח את החידה שהוצגה בוואלה! חידה ובאתר חידמיצר, הצליח ארזי, בסיוע אשתו, לפצח את פשר החידה ורמזיה ראשון, בניסיונו ה- 23.

הפרס בסך 250,000 ¤, מתנת ניר ברקת, הינו הפרס הגדול ביותר שהוענק אי פעם באינטרנט הישראלי. הפרס הוענק לארזי ע"י ניר ברקת ודן חמיצר באופן אישי, כאשר הגולש המפצח בחר לתרום 25% מהפרס לביה"ח שערי צדק.

ניר ברקת: "אני רוצה לברך את יוסי ארזי, שהגיע לירושלים לקבלת הפרס, על פתירת החידה. אני שמח שהצלחנו להעניק דרך חידת ירושלים את "חווית ירושלים" למאות אלפי אנשים בארץ ובעולם, חוויה יהודית שאין שניה לה, ומקווה לראות בקרוב את כל אלו שניסו לפתור את החידה מבקרים בירושלים האמיתית, לא רק הוירטואלית".

"הרעיון "לתלות" באתר אינטרנט מגה-חידה בנושא ערכי ותרבותי - שכב אצלי על המדף זמן רב והתאפשר רק בזכות הרמת הכפפה הנדיבה של ניר ברקת ואתר וואלה!" הוסיף דן חמיצר. "היכולת לשנע המונים אל עבר חיכוך רב תחומי בידע הוא חשוב ומבורך והוא עיקר העניין שיש לי בחידות. ברכותיי החמות ליוסי ארזי. הוא הוכחה נוספת שנחרצות, חריצות, התלהבות ובטחון עצמי הם המתכון החשוב ביותר להצלחה בפיצוח כתב חידה כמו בעצם לכל הישג אנושי. ייחוד נוסף למיזם הזה היה התניית תרומה בגובה רבע מסכום הפרס שהפותר נתבקש להעביר למטרה טובה ונזקקת – הלוואי ובזה נצליח לייצר דוגמא והשראה לכל תעשיית הפרסים בישראל".

הזוכה יוסי ארזי אמר במעמד קבלת הפרס: "אני נרגש מאוד מהזכייה וכמותי כל בני ביתי. גם ילדיי השקיעו בחידה לא מעט מחשבה ואף שלחו מספר פתרונות. אך הקרדיט מגיע בעיקר לרעייתי ליאת על שהובילה למציאת הפתרון. תודה לחמיצר שהעניק לנו חוויה משפחתית כה מעניינת ומאתגרת".

החידה ופתרונה

כתב החידה הצפין שלוש מילים:

עיר ואם לכל גויי עולם
שערי תקווה לתחייתו של עם
מחורבן וגלות להכרזת עצמאות
ובראש הנכון ימצא הפתרון.

הפתרון המבוקש היה :

להבה כעת חיה

ועכשיו להסבר

החידה עסקה במשפט הידוע מההגדה שנאמר מזה דורות בתום ליל הסדר: "לשנה הבאה בירושלים (הבנויה)". ובראשי תיבות: להב"ה.

שתי המילים הנוספות: "כעת חיה" הן פירוש מילולי למהות ההכרזה: כעת חיה, כלומר לשנה הבאה בזמן הזה, או בשפה מודרנית: בעוד שנה מעכשיו.


הסבר מילות החידה:

* עיר ואם (הבירה היא עיר ואם, והאם היא שרה אמנו שלה נאמר: "..כעת חיה..")

* לכל גויי עולם שערי תקווה (8 שערי ירושלים + "התקווה היא שנות אלפיים..." 2000+8 = 2008 = בשנה הבאה על פי לוח כל גויי עולם – זו השנה הבאה מיום עליית החידה)

* לתחייתו (תחייה = כעת חיה)

* של עם, מחורבן וגלות להכרזת עצמאות (לשנה הבאה בירושלים הבנויה.. זו הייתה הכרזת תקוותו של העם לעצמאותו בכל שנות גלותו)

* ובראש הנכון ימצא הפתרון (רמז לראשי התיבות שבהן ימצא הפתרון)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully