וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדינה רק לתל אביבים

טל לוי

21.1.2008 / 10:32

ח"כ אבישי ברוורמן בכנס של המכון למדיניות ואסטרטגיה - המרכז הבינתחומי בהרצליה: "בפריפריה עוזבים כי אין תעסוקה"

"אני לא דואג לנושא איראן. את הבעיה הזו יפתרו כל מדינות העולם. הסכנה האמיתית של ישראל היא הגלובליזציה. פיספסנו את 7 השנים הטובות שכן הצמיחה החזקה היתה אמורה לגרום לרפורמה מבנית. אבל יקח שנים עד שהמשק באמת יהיה תחרותי: הדואופול הבנקאי ימשך ולמרות שאחד מופרט ואחד לא הרי שביצועי לאומי והפועלים דומים למדי. לא נעשו רפורמות במנהל מקרקעי ישראל, אין שינוי בפקידות האוצר. ישראל היא המדינה הענייה ביותר, הכי פחות שוויונית, החינוך בה הגרוע ביותר ושכר המורים פה הנמוך ביותר", כך אמר חבר הכנסת אבישי ברוורמן בכנס השנתי של המכון למדיניות ואסטרטגיה - המרכז הבינתחומי בהרצליה.

"הצעירים אומרים לי שאם הם לא ב"מילייה" או בהיי-טק, אין להם סיבה להיות פה. בונים כאן מדינה אבל רק בתל אביב או בחו"ל אבל בפריפריה אנשים עוזבים כי אין להם תעסוקה", אמר ברוורמן. "הם אומרים שאין להם אמון במערכת", הוסיף.

ברוורמן תקף שוב ושוב את אנשי האוצר ואמר כי ישראל עומדת היטב בכללי ה-OECD מבחינת יחס החוב תוצר: "אמרו בעבר שממוצע החוב במדינות ה-OECD הוא סביב 58% ושבישראל היחס עומד על 80%. אך מתברר שבאוצר עשו 'תרגיל': הם לקחו את החוב בלוקסמבורג הקטנה ואת החוב ביפאן ועשו ממנו ממוצע פשוט. יש מקומות שמפטרים אנשים על טעות מבישה שכזאת. כשעושים ממוצע משוכלל מתברר שיחס החוב תוצר עומד גם שם על 80%".

"אני כועס כי השקעתי 16 שנים באקדמיה"

ברוורמן, איש אקדמיה ותיק, הקדיש חלק מדבריו לתחום ההשכלה הגבוהה: "אני כועס כי השקעתי 16 שנים באקדמיה ויש לי זכויות על זה". לדבריו "אריאל שרון, אהוד אולמרט ובנימין נתניהו קיצצו מיליארד שקלים וחצי מההשכלה הגבוהה כאשר ההיי-טק והרפואה מגיעים מההשכלה". ברוורמן תקף שוב ושוב את הבירוקרטיה בישראל ואמר כי יכלו להגיע להסכם עם המרצים כבר לפני 7 חודשים אבל רצו לעשות דברים "בהדרגה" כפי שאמר בלגלוג.

בהמשך, התנצל ברוורמן בפני צ'יץ' ואמר לו כי "לא שיקרת את התקציב אלא לימדת אותנו איך לסחוב על הגב את פקידי האוצר".
ברוורמן ציין כי על ישראל להסתכל דווקא על אירופה כמודל ולא על ארה"ב שכן מצבם של האירופים טוב מזה של האמריקאים. כך למשל, ציין בפני מנכ"ל בנק הפועלים, צבי זיו שהנחה את הפאנל, כי ישראל לקחה מהמודל האמריקאי "רק את החמדנות של המנכ"לים שאינם יודעים שובע".

במסגרת דבריו האשים ברוורמן את ראש עיריית תל אביב לשעבר, שלמה להט (ציץ') כי "רימה בתקציב" בעת שכיהן כראש עיריית תל אביב. צ'יץ' לא נותר חייב ומייד לאחר נאומו של ברוורמן קם ואמר כי "מעולם לא רימיתי בשום נושא. עצוב שאדם כזה נמצא בפוליטיקה". בהמשך אמר צ'יץ' לברוורמן כי "הצלתי את חייך בכך שלא הרגתי אותך".

בהמשך, התנצל ברוורמן בפני צ'יץ' ואמר לו כי "לא שיקרת את התקציב אלא לימדת אותנו איך לסחוב על הגב את פקידי האוצר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully