וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסע הקניות של משוב: רוכשת מחברות בקבוצת פורמולה החזקות בחברות היי-טק בכ-6.8 מ' ד'

אלי דניאל

3.10.2001 / 12:15

במסגרת מהלך הרה ארגון; בין היתר, רכשה החברה מניות בטי-סופט ובסינטק מדיה; תשקיע בעידית איי.די.איי טכנולוגיות 2 מ' ד' בתמורה ל-21% ממניותיה

חברת משוב מחשבים , הנמצאת בשליטת פורמולה , מדווחת הבוקר על מספר עסקות עליהן חתמה ערב חג הסוכות, בקשר עם רכישת החזקות במספר חברות היי-טק ישראליות.

ההסכם המשמעותי ביותר עליו חתמה החברה, נוגע לרכישת כל החזקותיה של קומסופט בחברת טי-סופט, המפתחת ומשווקת ערכות כלים לניתוח תקשורת נתונים. משוב תשלם לקומסופט כ-2.76 מיליון דולר, בתמורה לכ-46% ממניות טי-סופט, מחיר המשקף לטי-סופט שווי חברה של 6 מיליון דולר. על בעלי המניות בטי-סופט נמנים קבוצת וורבורג-פינקוס, המחזיקה בכ-38% ממניות החברה, ואלקטל ואי.סי.איי טלקום המחזיקות יחדיו בכ-12% מהמניות.

יצוין כי במסגרת עסקה זו, ניתנה לקומסופט אופציית CALL לרכוש בחזרה עד 10% ממניות טי-סופט, בהתאם למחיר לפיו בוצעה העסקה הנוכחית. תוקפה של האופציה יהיה לפרק זמן של 3 שנים. על פי הערכות, צפויה קומסופט לרשום בגין העסקה רווח הון של 3.5-4 מיליון שקל.

כמו כן, משוב רכשה מסינטק טכנולוגיות את כל החזקותיה בסינטק מדיה, כ-25% מהון המניות, בתמורה לכ-2.6 מילון דולר, בעסקה המשקפת לחברה שווי שוק של כ-10.4 מיליון דולר. סינטק מדיה מפתחת ומשווקת מערכות אינטרגטיוויות לניהול רשתות שידור בטלוויזיה ובכבלים. גם בעסקה זו ניתנה למוכרת, סינטק, אופציית CALL לרכוש בחזרה עד 10% ממניות סינטק מדיה, בהתאם למחיר לפיו בוצעה העסקה הנוכחית. תוקפה של האופציה יהיה לפרק זמן של 3 שנים.

שתי עסקות נוספות נחתמו בין משוב ובין קריסטל פתרונות. במסגרת העסקה האחת, רכשה משוב את החזקות קריסטל בחברת LMK (Let Me Know), המסתכמות בכ-29% ממניותיה, בתמורה לכ-1 מיליון דולר. כמו כן, משוב נטלה על עצמה את התחייבויותיה של קריסטל בכל הנוגע להלוואות וערבויות בהיקף של מיליון דולר אשר הועמדו ע"י קריסטל ל-LMK. יצוין כי LMK עוסקת בפיתוח ושיווק פתרונות תוכנה המיועדים לתחומי התעופה, האקדמיה והפיננסים.

במסגרת העסקה השנייה, רכשה משוב את החזקות קריסטל בפוליגלוט (כ-47% מהון המניות), העוסקת בפיתוח ובשיווק מערכת פתרונות תוכנה לתחזוקת מערכות מידע, בתמורה לכ-470 אלף דולר. כמו כן, משוב נטלה על עצמה את התחייבויותיה של קריסטל בכל הנוגע להלוואות וערבויות בהיקף של כ-1.2 מיליון דולר אשר הועמדו ע"י קריסטל לפוליגלוט.

גם בעסקות אלה ניתנה למוכרת, קריסטל, אופציית CALL לרכוש בחזרה עד 10% ממניות LMK ופוליגלוט, בהתאם למחיר לפיו בוצעה העסקה הנוכחית. תוקפה של האופציה יהיה לפרק זמן של 3 שנים.

בנוסף, משוב עתידה להיכנס בנעליה של פורמולה בכל הקשור לעסקה עליה דווח במהלך יוני 2001 במסגרתה היתה אמורה פורמולה להשקיע בעידית איי.די.איי טכנולוגיות, הנמצאת בבעלות ביטוח ישיר , 2 מיליון דולר. ע"פ הודעת משוב, היא תשקיע את הסכום האמור בתמורה ל-21% ממניות עידית (העסקה משקפת לעידית שווי של כ-9.5 מיליון דולר). בנוסף, למשוב ניתנה האופציה להגדיל את החזקותיה בעידית עד ל-45% מהון המניות.

עידית מפתחת ומשווקת מערכת המעניקה פיתרון תפעולי מלא לפעילות חברות הביטוח אל מול לקוחותיהם וספקיהם, וזאת שלא באמצעות סוכנים (ביטוח ישיר). החברה מהווה את ה"זרוע" באמצעותה משווקת ביטוח ישיר את טכנולוגיות הביטוח הישיר אל מחוץ לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully