וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעתן של הקרנות המט"חיות: השיגו את התשואות הגבוהות ביותר בספטמבר

גולן פרידנפלד

3.10.2001 / 12:36

לפי בדיקת מיטב - במקום הראשון נמצאת קרן להק מט"ח אגריסיבית של להק עם תשואה של 5.2%; הקרן הגרועה ביותר - נאסד"ק כפליים עם תשואה שלילית של כ-37%

מסיכום שערכה חברת הייעוץ מיטב לגבי הישגי קרנות הנאמנות בחודש ספטמבר, עולה כי רק 61 קרנות מתוך 449 קרנות שפעלו במהלך כל החודש, השיגו תשואה ריאלית חיובית - תשואה העולה על 0.5%, שהיא עליית המדד המשוערת לחודש ספטמבר.

הקרן הטובה ביותר היתה להק מט"ח אגרסיווית (להק). הקרן, שנהנתה מפיחות חד בשערו של השקל, השיגה תשואה של 5.2%. הקרן הגרועה ביותר, כמו באוגוסט, היתה נאסד"ק כפליים (מרכזית), שירדה ב-36.7% בתוך חודש אחד בלבד.

הקרנות המט"חיות הן אלו שהצליחו להשיג את התשואות הטובות ביותר, ובמיטב מציינים כי עיקר הפיחות בשערו של השקל אל מול הדולר התרחש עוד קודם למתקפת הטרור בארה"ב, והוא נבע מהמשך תהליכים כלכליים ולאו דווקא בטחוניים. צמודי הדולר הגיבו בעלייה של 2.7% בספטמבר. האפיק הפגיע לפיחות ולהלכי הרוח של הציבור היה, כצפוי, האפיק השקלי. פדיונות ענק בקרנות הנאמנות השקליות וחשש מהעלאת ריבית, שלא התממש, גרמו לירידות חדות מאוד באג"ח מסוג שחר, ורק בימי המסחר האחרונים של החודש הסתמנה התאוששות של ממש.

אולם, בסיכום חודשי עדיין ירד מדד איגרות חוב אלה ב-0.3%, כאשר הירידה באג"חים ארוכות שבהן היתה כ-2.5%. מדד אג"ח מסוג גילון עלה ב-0.3%, ואילו המק"מים עלו ב-0.5%. מדד איגרות החוב השקליות כולו ירד ב-0.1%.

כלל הקרנות המתמחות במניות השיגו תשואה שלילית משוקללת של 12.8%. תשואה זו גרועה מירידת מדד המניות הכללי ב-10.1%. מדד זה מייצג את ירידת מדד ת"א 25 (המעו"ף) ב-12.3%, ירידת מדד ת"א 100 ב-12.5% וירידת מדד ת"א 75 ב-12.9%. מניות היתר ירדו בשיעור מתון של 0.4% ומניות התל-טק ירדו בשיעור חד של 16.1%.

הסיבה לפער התשואה הגדול בין הקרנות לבין מדדי השוק, להערכת כלכלני מיטב, נעוץ בחשיפה הגוברת של הקרנות לנאסד"ק שגבתה מהן מחיר בהתאם, שכן המניות הישראליות בחו"ל ירדו בד"כ בשיעורים חדים אף יותר מאשר בישראל.

בסיכום שלושת הרבעונים של הישגי קרנות הנאמנות שעשתה חברת מיטב, מתברר כי רק 130 מתוך 428 קרנות שפעלו באופן מלא מאז תחילת השנה השיגו תשואה ריאלית חיובית, דהיינו תשואה העולה על 2.3%, שהיא עליית המדד המשוערת מתחילת השנה, בהנחה שמדד ספטמבר יעלה בשיעור של 0.5%. בסיכום שלושת הרבעונים, הקרן הטובה ביותר היתה דולר בריבוע גמול סהר (גמול סהר), קרן המתמחה במט"ח בצורה אגרסיווית, עם 15.4%. הקרן הגרועה ביותר היתה נאסד"ק כפליים (קרדן שוקי הון), שרשמה תשואה שלילית של 77.8%. הקרן סבלה מהירידות החדות במניות הנאסד"ק.

פיגועי הטרור פגעו בעיקר בענף הביטוח, והוא רשם את הירידה החדה ביותר - 16.7%, בעוד שענף חיפושי הנפט ירד באורח ה"מתון" ביותר: 5.8%. בסיכום שנתי נרשמה ירידה של כ-35% בענף חברות ההשקעה, ואילו הענף היחידי שרשם עליות היה ענף הבנקאות למשכנתאות שהשיג תשואה של כ-1%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully