וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתחייבות בסלולר מתקצרת לשנה וחצי

21.1.2008 / 15:00

מתכננים לעבור חברת סלולר או לשדרג את המכשיר? לפי תקנה חדשה של משרד התקשורת, כבר לא צריך להתחייב ל-3 שנים

משרד התקשורת פירסם היום (שני) תקנה חדשה, המקצרת את תקופת ההתחייבות של לקוחות פרטיים לחברות הסלולר לתקופה מירבית של 18 חודשים, במקום 36 חודשים. בנוסף, חייב המשרד את החברות להציע ללקוחותיהן הפרטיים תוכניות ללא תקופת התחייבות.

בשנתיים האחרונות משווקות החברות הסלולריות תוכניות למנוייהן הפרטיים, המחייבות את המנויים בהתקשרות לתקופה של 36 חודשים עם החברה, כאשר לעתים ההתחייבות היא לתוכנית תעריפים ספציפית ולעתים ההתחייבות היא להישארות המנוי ברשתו של המפעיל. הפרה של התחיבות זו כרוכה בקנס יציאה משמעותי, שככל שידוע למשרד עלול להגיע לגובה של עד 1,500 שקלים.

מהנתונים שהגיעו לידי המשרד, עולה כי בעוד תופעה זו רווחה בעבר בעיקר במגזר העסקי, כיום, דווקא בשוק הפרטי, שוק משקי הבית, תופעה זו הינה משמעותית ולהערכת המשרד, ללא התערבות רגולטורית, שיעור זה ילך ויגדל.

אורך חיי מדף ממוצע של מכשיר סלולרי הנו כשנתיים ובממוצע נוטים מנויים בעולם להחליף את מכשירי הקצה כל 12-24 חודשים. לפיכך, לא קיימת התאמה בפועל בין משך תקופת התחייבות למשך השימוש במכשיר הקצה. מצב דברים זה, מכניס את המנוי למעגל של כבילה מתמדת, החוזרת ונשנית, ולפיו, בכל פעם שהמנוי מעוניין לשדרג את מכשיר הסלולר שלו, יהיה עליו לחדש את ההתחייבות ל-36 חודשים נוספים, לרשת/לתוכנית.

שר התקשורת אריאל אטיאס אמר היום: "השינוי משלים את רפורמת ניידות המספרים, בכך שהוא מאפשר ללקוח שמעוניין לעבור חברה, בתום תקופת התחייבות קצרה, לשדרג את מכשיר הסלולר שלו וגם לשמור על המספר שלו כולל הקידומת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully