וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם היום: מפולת בבורסות אסיה

דפנה מאור

22.1.2008 / 8:15

יום שני ברציפות של נפילות בשווקים: הודו והונג קונג צונחות בכ-8% וסיאול מאבדת 5.8%. ההערכה: ירידות חדות היום בוול סטריט

המפולת בשוקי המניות העולמיים נמשכת זה היום השני ברציפות: בורסות אסיה יורדות בשיעורים חדים הבוקר - טוקיו נסוגה ב-4.4%; הונג קונג והודו צונחות בכ-8% כל אחת; סיאול מאבדת 5.8%; ובורסת סין, מהטובות בעולם בשנה שעברה, יורדת ב-4.1%. החוזים על מדדי הבורסות בוול סטריט מצביעים על ציפיות לירידות חדות של כ-5% גם שם.

בכל רחבי אסיה והאוקיינוס השקט נרשמות ירידות שערים קשות במניות חברות היצוא, עקב ציפיות שמיתון בארה"ב יתפשט ויפגע בהן. הין מזנק מול הדולר בשל ירידה בחשיפת המשקיעים לדולר. מדד MSCI לשווקים מתעוררים ירד ב-2.3%. אג"ח של ממשלת יפאן זינקו.

בורסות המניות בלא פחות מאשר 36 מדינות ברחבי העולם נכנסו אמש רשמית לשוק דובי, המוגדר על פי רוב כירידה של 20% בתקופה של 12 חודשים. זאת, על רקע חששות כי ארה"ב תגלוש למיתון ותגרור האטה בצמיחה הכלכלית הגלובלית, לפי נתוני סוכנות הידיעות בלומברג.

בורסות בשווקים המתעוררים הובילו את הירידות בעולם: הן נפלו היום בכמעט 6%, והשלימו בכך נפילה של 20% בתוך שלושה חודשים.

בקוריאה יורדת סמסונג אלקטרוניקס ב-3.9%, בעוד מנייתה של חברת האם סמסונג יורדת ב-11.6%. בהונג קונג צונחות פטרוצ'יינה ו-CNOOC, חברות הנפט הסינית, ב-11%; חברות האחזקות של המיליארדר לי קאשינג - האצ'יסון וומפואה וצ'אונג קונג - יורדות ב-5% ו-6.4% בהתאמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully