וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי ינהל את נמל תל אביב?

אבי בר-אלי

22.1.2008 / 9:51

אחרי 72 שנה: משרד התחבורה שוקל לפרק את החברה הממשלתית המפעילה את נמל תל אביב

משרד התחבורה שוקל לפרק את החברה הממשלתית אוצר מפעלי-ים, המפעילה את מתחם נמל תל אביב - כך נודע ל-TheMarker. היוזמה למהלך היא של חברת התיירות הממשלתית-עירונית אתרים, שהציעה למזג את פעילות שתי החברות, העוסקות בתחומים חופפים באזור החוף.

מנכ"ל אתרים, איתמר שמעוני, פנה באחרונה לבכירים במשרד התחבורה בהצעה למיזוג החברות. בעקבות היוזמה צפויים שר התחבורה, שאול מופז, וראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, לדון בעניין.

אוצר מפעלי-ים נמצאת בבעלות המדינה (81%), בעלים פרטיים (17%) ועיריית תל אביב (2%) והיא נתונה לסמכות שר התחבורה ועיריית תל אביב (הממנה שלושה דירקטורים מטעמה לחברה). זאת, אף שעיקר פעילותה של החברה כיום הוא נדל"ני, מכיוון שרציף הנמל נהפך למתחם בילוי, תרבות ומסחר מבוקש.

בין שלוותא למציצים

בשנה שעברה השלימה החברה את חידוש הנמל בעלות כוללת של 60 מיליון שקל. הכנסות החברה הסתכמו ב-24 מיליון שקל ב-2006 - כ-17.5 מיליון שקל מהם מגיעים מדמי השכירות הנגבים במתחם.

הטיילת של נמל תל אביב מתפרשת בין מתחם שלוותא (מצפון) לחוף מציצים (מדרום), כאשר החוף שמצפון ומדרום למתחם ששייך לחברת אתרים, ואילו השטח שממזרח שייך לחברה לפיתוח תל אביב. במשך שנים הצביעו רבים על האבסורד בקיום חברה ממשלתית מתוקצבת החולשת על 80 דונם בלבד ומוקפת בשטחים דומים הנתונים לאחריות חברות אחרות.

באחרונה זכתה התנהלות החברה להד תקשורתי בעקבות הליך בחירת המנכ"ל החדש במקום המנכ"לית הפורשת, אורנה אנג'ל. כפי שפורסם ב-TheMarker, המליצה ועדת האיתור לתפקיד על מינוי איש חיל האוויר לשעבר אל"מ (במיל') אודי בר עוז. ואולם, דירקטוריון החברה ביקש לבחון מחדש את הליך המינוי וצפוי לדון בימים הקרובים מחדש במועמדותם של כל חמשת המועמדים הסופיים לתפקיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully