וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

QBI ואסטרה-זנקה ישתפו פעולה במחקר בתחום האונקולוגיה

צורי דאר

3.10.2001 / 14:37

QBI תספק לאסטרה-זנקה 100 סוגי גנים המבוססים על BiFAR - פלטפורמה לגילוי גנים פרי פיתוחה

הסטארט אפ הביוטכנולוגי הישראלי QBI) Quark Biotechnology International), הודיע היום כי ישתף פעולה עם ענקית התרופות האירופית אסטרה-זנקה (AstraZeneca) , במחקר בתחום האונקולוגיה.

מ-QBI נמסר כי כחלק מהמחקר המשותף תספק QBI לאסטרה-זנקה 100 סוגי גנים המבוססים על BiFAR - פלטפורמה פרי מחקרה של QBI לגילוי גנים בעלי פונקציה כלשהי. זאת, לצורך פיתוח תרופות חדשות לגידולים ממאירים. פרטי העסקה לא נמסרו.

QBI, הרשומה כחברה אמריקאית, נוסדה ב-1994 ועוסקת בגילוי גנים ופיתוח תרופות על בסיס פלטפורמה טכנולוגית משולבת שפיתחה. החברה עושה שימוש בשיטות לסריקה מהירה לשם מציאת פונקציה של כל הגנים שמשמשים למחלה מסוימת.

בתחום פיתוח התרופות, מתמקדת החברה בפיתוח תרופה לסרטן השד, ותרופה נוספת שאמורה להיכנס לשלב הניסויים השנה, המיועדת למניעת תופעות לוואי של כימותרפיה.

בתחילת 2000 הודיעה QBI כי תצא להנפקה ציבורית בנאסד"ק לפי שווי של מיליארד דולר, הערכה שעודכנה לאחר מכן ל-600 מיליון דולר. החברה גייסה עד כה כ-100 מיליון דולר, כשרוב הכסף הגיע ממנכ"ל אורקל , לארי אליסון, המשמש יו"ר החברה ובעל השליטה בה. משקיעים אחרים הם פרופ' יהושע רדלברג, חתן פרס נובל, וד"ר ג'וזף רובנפלד, שלימים ייסד את אמג'ן.

לאחרונה, השקיעו ב-QBI מיצובישי-טוקיו פארמסוטיקלס וטאישו היפאניות, לפי שווי של כחצי מיליארד דולר.

החברה מעסיקה 200 עובדים וממוקמת בנס ציונה ובשיקאגו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully