וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלה במשבר: הבורסות נפלו, ת"א הגיבה באיפוק יחסי

עומר רבין

22.1.2008 / 15:52

יום של תנודתיות וירידות עבר על המשקיעים בבורסה בת"א על רקע הצלילה בבורסות המזרח. למה זה קורה? ומה צפוי בהמשך?

מערכת וואלה

צילום וידאו: איריס דומאני
עריכת וידאו: ענת ברק

יום של לחץ וחוסר ודאות עבר על המשקיעים בבורסה לניירות ערך באחד העם: המסחר נפתח הבוקר בירידה חדה של למעלה מ-3.5% על רקע התרסקות של 8% ויותר בבורסות המזרח במה שכונה ע"י אנליסטים במקומות רבים בעולם כ"תקופה השחורה ביותר מאז 11.9".

הבורסות באירופה בלמו את הצניחה החופשית הזו עם ירידות מתונות יותר ואף עליות שערים קלות בשעות האחרונות - והובילו גם את המדדים המובילים בת"א לתקן את שיעור הירידה לכ-1.5% "בלבד". המגמה השלילית הזו מצטרפת לירידות החדות שנרשמו בימים האחרונים בשוק ההון העולמי בכלל ובתל אביב בפרט. אתמול נרשמו בת"א ירידות של כ-3%, ובסך הכל מתחילת השנה "איבד" מדד המעו"ף למעלה מ-8% מערכו. ת"א 100 "הספיק" להשיל 9.4% בתוך פחות מחודש.

ומה הלאה?

כמו המדדים, גם האנליסטים ברובם פסימיים אך חלוקים בדעותיהם: חלק מן המומחים טוענים כי המשקיעים מגיבים בהיסטריה ובתוך כמה ימים צפויים המדדים לחזור לרמות הרגילות שאפיינו אותם ואף לתקן מעלה, בעוד אחרים טוענים כי חוסר הוודאות רק תימשך ותעמיק - ואיתה הירידות החדות בכל בורסות העולם.

כך או כך, סביר להניח שהבורסה בתל אביב תמשיך בעיקר להתחקות אחרי בורסות העולם בהתמדה: החששות העמוקים בארה"ב מהמשך המשבר העמוק, והתגובות הקשות גם בבורסות המזרח ובשווקים ה"מתעוררים" - שבינתיים מתעוררים בכל בוקר להתרסקויות במדדים, כל אלה צפויים בעתיד הקרוב להביא להמשך המגמה השלילית גם בת"א. דו"ח וינוגרד והחשש מחוסר יציבות פוליטית ובטחונית באזור בוודאי לא צפויים "לשפר" את המצב ולהחזיר את הביטחון והאמון למשקיעים, שבינתיים מתחילת השנה רק רואים את הכסף שלהם הולך ונאבד ביחד עם המדדים המתרסקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully