וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמנכ"ל הכספים של רדוור: מתקפת הטרור אחראית לתוצאות הרבעון השלישי - אזהרת רווח ומעבר להפסד

נטע יעקבי

3.10.2001 / 14:50

מאיר משה: כל ההזמנות והאירועים שתוכננו ל-20 הימים הנותרים לסיום הרבעון נדחו או בוטלו; לא צפויים פיטורים; בשל צפיות נמוכה לא מעניקים תחזית לרבעון הרביעי

לאחר שפירסמה אתמול אזהרת הרווח לראשונה בתולדותיה, אומר היום סמנכ"ל הכספים של רדוור , מאיר משה, כי פיגועי התופת בניו יורק ב-11 בספטמבר, היו הגורם המכריע לאיבוד השביל שהתוו התחזיות. מאז הונפקה החברה באוקטובר 1999, היא הצליחה לשמור על רווחיות ועל מוניטין של הצגת הכנסות שיא מדי רבעון. אלא שאירועי ה-11 בספטמבר שיבשו את מהלך העניינים, שיצאו מכלל שליטת החברה.

התחזיות המוקדמות של החברה צפו הכנסות של 13-13.5 מיליון דולר לרבעון השלישי, זהה לרמת ההכנסות של הרבעון השני. כעת צופה החברה להציג הכנסות נמוכות בכ-40%, של 8-8.1 מיליון דולר. משה מציין כי מעבר לפיגועים שלא היו ניתנים לצפייה, הרבעון השלישי ידוע כחלש יחסית לשאר הרבעונים.

האם 20 הימים שנותרו עד לסיום הרבעון השלישי מאז הפיגועים, הם אלו שאחראים למעבר החד של החברה מרווח להפסד? משה טוען שכן. "לאחר הפיגועים נותרו רק ימי עבודה ספורים, וכל ההזמנות והאירועים שתוכננו לאותם ימים נדחו או בוטלו". מסתבר, ששלושת השבועות הללו היו קריטיים מבחינת החברה. לפני כחודשיים דובר על שני הסכמי OEM בצנרת. במהלך שלושת השבועות שלאחר הפיגועים הופסקו המגעים ומשה אינו מספק אומדן זמן לגבי תאריך אפשרי לחתימתם. בכל מקרה, הוא אומר, הסכמי ה-OEM הללו לא ישפיעו על תוצאות הרבעון הרביעי.

האנליסטית אילנה טרסטון מבית ההשקעות מריל לינץ', המכסה את מניית החברה, העריכה לפני כחודשיים את חשיבותם הסכמי ה-OEM החדשים כקריטיים להמשך התפתחותה של החברה.

טרסטון הסבירה כי תנאי התחרות בשוק מתגברים וכל הסימנים מאותתים על הליכה לכיוון של קונסולידציה. באמצעות הסכמי ה-OEM, היא אומרת, תוכל רדוור לשמור על מעמדה בשוק ולהפוך את הטכנולוגיה שלה לסטנדרט בתעשייה.

ומה בנוגע לעתיד הקרוב? משה שומר על אופטימיות זהירה. הוא מונה את הנקודות החיוביות, כאשר גם בשוק קשה, החברה הצליחה להגדיל את רמת ההכנסות שלה, שצמחו ב-35% לעומת השנה שעברה. כמו כן, הוא טוען כי החברה הצליחה להגדיל את נתח השוק שלה אך לא נוקב במספר מדויק.

עם 125 מיליון דולר בקופת המזומנים, משה אומר בתוקף, לא מתוכננים קיצוצים או פיטורים. את 125 מיליון הדולר גייסה החברה לפני כשנתיים בהנפקה ציבורית, והיא שומרת עליהם כביטחונות. במהלך השנה הגדילה החברה את מצבת כוח האדם מ-223 ל-257 עובדים.

החברה לא סיפקה תחזיות לרבעון הרביעי של השנה. משה מסביר כי מטעמי זהירות, החברה מעדיפה להמתין עד לפרסום התוצאות בסוף החודש, על מנת ללמוד עד כמה השתנו תנאי השוק מאז הפיגועים. "פרסום תחזיות כעת יהיה נמהר ולא אחראי כלפי המשקיעים", הוא מוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully