וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובד בזק לשעבר תובע לבטל את הסכם הפרישה עליו חתם

עינב בן יהודה

3.10.2001 / 14:43

טוען כי בעת החתימה על ההסכם חש ברע וחצי גופו השמאלי שותק, וכי חתימתו על הסכם הפרישה הושגה תוך ניצול חולשתו הפיסית והשכלית

עובד בזק פנה לבית הדין לעבודה בתל אביב, באמצעות משרד עוה"ד אלכס ספינרד ושות', בתביעה לתת צו מניעה שימנע מהחברה לפטרו ו/או לקיים את הסכם הפרישה שנחתם בינו לבין החברה. העובד מבקש מבית הדין להצהיר, כי הסכם הפרישה שנחתם בטל בעיקרו ו/או מבוטל מחמת עושק ו/או אילוץ ו/או חוסר תום לב מצד בזק.

בדצמבר 2000 בהיותו בן 55, נקרא התובע למשרדי החברה, לצורך פגישה שנושאה פרישה מוקדמת מבזק, מפאת גילו, לאחר 36 שנים בהן הועסק בחברה. לטענת התובע, בעת הפגישה חש ברע וחדל לחוש את מחצית גופו השמאלי.

התובע טוען, כי בהיותו מעולף למחצה ומשותק במחצית גופו מבלי יכולת לנוע, וללא יכולת להביע את רצונותיו וצרכיו, הוחתם על הסכם הפרישה. בנוסף, טוען העובד כי נציגי החברה אשר נפגשו עימו, לא ציינו בפניו כי ייאלץ לחתום על ההסכם בעת הפגישה. למיטב ידיעתו של התובע, הנושא היה אמור להיות נידון באופן עקרוני בלבד.

התובע טוען כי מאז הפגישה ועד היום הוא נאלץ לקחת כדורים נגד דיכאון, כדורים להסדרת הדופק וכדורים להמסת הדם. כמו כן, טוען התובע כי הוא מצוי בטיפולים בבית חולים לחולי נפש. לטענתו, עד לאירוע לא סבל מבעיות רפואיות כלשהן.

לטענת התובע, בהסכם עליו חתם קופחו זכויותיו ולא הובאו בחשבון שנות הוותק שצבר במשך שנות עבודתו, וכי הסכום הסופי שהוצע לו אינו משקף את מה שאכן מגיע לו.

לדבריו, חתימתו על הסכם הפרישה הושגה תוך ניצול חולשתו הפיסית והשכלית. התובע טוען כי ההסכם נחתם תוך הטעיה ולפיכך ניתן לביטול, היות שללא היה מודע לפרטי ההסכם, ואף לא יכול היה להבינם מכיוון שהיה מעולף למחצה.

עוד טוען התובע כי תוכנית הפרישה מרצון הוצעה לו על ידי החברה רק בשל גילו, ולנוכח העובדה כי הפרישה לא נחתמה מרצונו, מהווה פרישתו למעשה פיטורים בשל גילו, והדבר מנוגד לחוק שוויון הזדמנויות בעבודה. (עב-7053/01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully