וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מזל רע" רודף את האוניות של בולוס תיירות - פעילות אוניית הבידור וגאס החדשה הופסקה

אלי דניאל

3.10.2001 / 15:09

זאת, בשל תקלות במערכת מיזוג האוויר של האונייה; כזכור, לפני כשנה קירקעה החברה את אוניית הטיולים והנופש שהופעלה על ידה בשל האינתיפאדה והתראות בטחוניות

בולוס גד תיירות ומלונאות , מקבוצת בולוס גד שבשליטת משפחת בולוס, מדווחת היום על הפסקת פעילותה של אוניית הבידור, וגאס החדשה, המופעלת על ידה, וזאת בשל תקלות שהתגלו במערכת מיזוג האוויר. בולוס הודיעה כי פעילות האונייה, אותה חכרה במהלך השנה, לא תחודש עד שבעליה של האונייה יבצעו את כל התיקונים הנדרשים ויביאו את האוניה למצב תקין לשייט ובידור, לרווחת הנוסעים.

בולוס גד תיירות עוסקת בפרויקטים של תיירות ונופש. עד לראשית האירועים הביטחוניים, באוקטובר 2000 חכרה החברה, באמצעות החברה הבת T.M.T, אוניית נופש ושעשועים, אשר שימשה לסיורים קצרי מועד של שנים או שלושה לילות, מנמל חיפה ליעדים שונים באגן המזרחי של הים התיכון.

אוניית השעשועים דוממה את מנועיה בתחילת הרבעון הרביעי של שנת 2000 וזאת לאחר שטענו בחברה כי הגיעו לידיהם התראות מגורמי ביטחון על כוונה לבצע פיגוע באונייה. עד להפסקת פעילותה, הניבה אוניית השעשועים הכנסות של כ-7 מיליון שקל בחודש.

בולוס חכרה אז את האונייה מחברה קפריסאית, בתמורה לתשלום סך של 480 אלף דולר לחודש. ההסכם הראשוני התייחס לחכירת האנייה לתקופה של שנה, אולם, לאחר 7 חודשי פעילות בלבד, הפסיקה החברה את פעילות האונייה. בעקבות הפסקת פעילות זו, הוגשו נגד החברה מספר תביעות, בהן תביעה כספית ע"ס 3 מיליון דולר שהוגשה ע"י החברה הקפריסאית, Uniground Shipping.

האונייה הנוכחית, וגאס החדשה, נחכרה ע"י בולוס, באמצעות החברה הבת T.F.P, מחברת Multiway Shipping. דמי השכירות החודשיים בגין וגאס החדשה הסתכמו בכ-240 אלף דולר, כאשר לבולוס ניתנה אף אופציה לרכוש את האונייה. החברה הוסיפה כי במידה וחילוקי הדעות עם בעליה של האונייה לא יסתדרו לאלתר, היא תאלץ לנקוט באמצעים נוספים, לרבות דרישה להוציא את האונייה למכירה במחיר החוב לו טוענת החברה, המסתכם בכ-4 מיליון דולר.

הכנסות החברה במחצית הראשונה של שנת 2001, במהלכה הופעלה אוניית הבידור, במהלך חודש יוני בלבד, הסתכמו בכ-1.8 מיליון שקל, צניחה של 92% בהשוואה להכנסות במחצית הראשונה של שנת 2000. בשורה התחתונה, הפסידה החברה בחצי הראשון של השנה כ-3.1 מיליון שקל, בהשוואה לרווח של כ-3.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully