וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסות אסיה: מפאניקה להתרוממות רוח

דפנה מאור

23.1.2008 / 12:00

הורדת הריבית של הבנק הפדרלי בארה"ב הרגיעה את המשקיעים. טוקיו נסגרה בעלייה של 2%

מפולת הבורסות באסיה נהפכה למפגן של התרוממות רוח - רציונלית או לא - ועליות שערים חדות במיוחד נרשמו בהונג קונג והודו. הבנק הפדרלי בארה"ב הוריד אמש את הריבית ב-0.75% בצעד דרסטי ובלתי צפוי, אשר עודד בעיקר את השווקים שמחוץ לארה"ב.

בורסות המזרח רשמו עליות קלות במהלך המסחר, אולם חלקן סיים בתנופה עצומה. הונג קונג סיימה את המסחר בעלייה של 10.7%; הודו נסחרת כעת בעלייה של 6.7%. בורסת טוקיו נסגרה בעלייה של 2%; בורסת סיאול הוסיפה 1.2%. אוסטרליה קופצת ב-4.3% לאחר פרסום דו"ח האינפלציה שלה. בורסת שנחאי עלתה ב-3.1%; סינגפור זינקה ב-4.1%.

הרשות המוניטרית של הונג קונג הורידה את ריבית הבסיס הנהוגה בהונג קונג ל-5%, בעקבות מהלך הורדת הריבית של הבנק המרכזי של ארה"ב ביום שלישי. בורסת המניות של הונג קונג, מהמניבות ביותר באסיה במונחי תשואה בשנה שעברה, הגיבה בזינוק חד, אם כי עדיין לא פיצתה על הירידות שנרשמו מתחילת השבוע, והיא איבדה 13.7% מתחילת השנה.

HSBC הולדינגס, הבנק הגדול בהונג קונג, זינק ב-11.3%; קונצרן צ'אונג קונג של לי קאשינג, הבעלים של חברת פרטנר הישראלית, זינק ב-10.4%; חברת הסלולר צ'יינה יוניקום גאתה ב-15%. חברות הנפט הסיניות פטרוצ'יינה ו-CNOOC זינקו ביותר מ-16%.

האינפלציה באוסטרליה עלתה לרמת שיא של 16 שנה ברבעון הרביעי של 2007 - דבר אשר מוסיף לחץ על הבנק המרכזי של אוסטרליה להוריד את הריבית במדינה, כדי להימנע ממצב של מיתון. מדד האינפלציה המועדף על הבנק המרכזי של אוסטרליה, אשר אינו כולל את תנודות המחירים הקיצוניות, עלה ב-3.8% ברבעון הרביעי לעומת הרבעון המקביל ב-2006. מדד המחירים לצרכן באוסטרליה עלה ב-0.9% לעומת הרבעון השלישי, וב-3% לעומת הרבעון המקביל ב-2006.

באוסטרליה נרשמות עליות שערים חדות במיוחד במניות בנק קומונוולת וחברות הכרייה. BHP ביליטון, חברת הכרייה הגדולה בעולם, זינקה ב-9.3% - השיעור החד ביותר מזה 20 שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully