וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: נורטל יורדת ב-5.5% בעקבות אזהרת הרווח; אופנווייב נחתכת ב-29% בעקבות אזהרה

דפנה מאור

3.10.2001 / 15:41

ירידות במניות השבבים ומגזר התקשורת בעקבות אזהרות הרווח; איליי לילי יורדת ב-6% לאחר שהודיעה על חולשה במכירות הפרוזאק

נורטל נתנה את האות לירידות במניות ציוד התקשורת בוול סטריט עם אזהרת רווח שפירסמה אמש. מנייתה נופלת עתה ב-5.5% ובעקבותיה נראית מגמה שלילית במניות המגזר.

נורטל, יצרנית ציוד התקשורת הגדולה בקנדה, צופה לרשום הפסד של 3.6 מיליארד דולר ברבעון השלישי, לעומת הפסד של 19.4 מיליארד דולר ברבעון השני של השנה. עוד הודיעה החברה כי מכירותיה ברבעון צפויות להסתכם ב-3.5 מיליארד דולר, לעומת תחזית האנליסטים למכירות של 4 מיליארד דולר. מכירות נורטל ברבעון הקודם הסתכמו ב-4.6 מיליארד דולר, בעוד שברבעון המקביל הגיעו מכירותיה ל-7.3 מיליארד דולר.

החברה מסרה עוד כי היא צפויה להגיע לאיזון ברבעון הראשון של 2002 ברמת הכנסות שתהיה נמוכה באופן משמעותי מ-4 מיליארד דולר, לעומת יעד הכנסות של 5 מיליארד דולר לרבעון שקבעה בעבר.

סיסקו יורדת ב-1.8%. אתמול אמרה החברה כי בכוונתה להמשיך לרכוש חברות סטארט אפ השנה. חברות ציבוריות גדולות דוגמת נורטל נטוורקס אינן על הכוונת, אמר מנכ"ל סיסקו, ג'ון צ'יימברס.

"אתם צפויים לראות אותנו חודרים לשווקים חדשים השנה בעסקות מניות ומזומן", אמר. עם זאת, בתגובה לשאלה האם בכוונת החברה לרכוש את נורטל, אמר צ'יימברס כי "אין בכוונתו לרכוש חברות גדולות".

מוטורולה (סימול MOT) יורדת ב-1.5%. היום הודיעה יצרנית השבבים וציוד הסלולר כי אדוארד ברין, ראש חטיבת הרשתות, ימונה לנשיא החברה ב-1 בינואר, במקום רוברט גראוני, הנשיא הנוכחי.

חברת אופנווייב (סימול OPWV), מתחרתה של חברת קומברס הישראלית, קורסת ב-29.2% לאחר שפירסמה אזהרת רווח אמש לאחר הסגירה. אופנווייב, העוסקת בפיתוח טכנולוגיות אינטרנט סלולרי צופה לרשום הפסד ברבעון הראשון של שנת הכספים, שהסתיים ב-30 בספטמבר 2001. תחזיות קודמות צפו לחברהרווח ברבעון.

חברת פורד (סימול F) יורדת ב-0.8%, לאחר שפירסמה היום אזהרת רווח שנייה מאז התקפת הטרור בארה"ב ב-11 בספטמבר. יצרנית הרכב השנייה בגודלה בעולם צופה הפסד רבעוני שני ברציפות, לראשונה מאז תחילת שנות ה-90.

פורד הזהירה שההפסד יהיה גבוה מ-10 סנט למניה ברבעון השלישי, כתוצאה מהלוואות זולות שהציעה לצרכנים במטרה להחיות את עסקיה בעקבות האירועים בארה"ב. בנוסף נרשמה צניחה של 30%-35% בפעילות של החברה הבת להשכרת רכב, הרץ.

חברת התרופות אלי לילי (סימול LLY) יורדת ב-6% לאחר שפירסמה אזהרת רווח לרבעון ולשנה כולה, בשל האטה במכירות הפרוזאק - אשר החברה איבדה עליו את הפטנט השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully