וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכמה בין הנהלת מקורות לעובדים על פיטורי 12% מכוח העבודה בחברה

עמירם כהן, הארץ

3.10.2001 / 16:41

מדובר בכ-190 עובדים; הפיטורים מותנים בהסכם עם האוצר ורשות החברות; הצמצומים יהיו בעיקר ביחידות הביצוע ואספקת המים של החברה

חברת מקורות תפטר ותוציא לפרישה מוקדמת כ-190 עובדים, שהם 12% מעובדי החברה - כך הוסכם בין הנהלת מקורות למזכירות העובדים. הפיטורים יבוצעו במסגרת הסכם שהושג עם העובדים ליישום השינויים המבניים בחברה. הצמצומים יהיו בעיקר ביחידות הביצוע ואספקת המים של החברה.

יו"ר מקורות, אורי שגיא, אמר בסוף השבוע כי יישום ההסכם עם העובדים עדיין תלוי בהתקיימותם של שלושה תנאים: השגת הסכם עם האוצר ורשות החברות על תנאי הפרישה של העובדים, חתימה על הסכם שכר חדש, וחתימה עם האוצר על הסדר עלויות חדש במקום הסדר העלויות שהסתיים ב-1998. הסדר העלויות קובע עלויות נורמטיוויות לפעולות השונות של החברה, שלפיהן מחושבת עלות אספקת המים במקורות.

לדברי שגיא, הסכם העלויות שייחתם עם האוצר לא יחייב את החברה במקדם התעיילות בשיעור2.5% לשנה, כפי שהיה בהסכם הקודם; זאת כי מרכיבי התעיילות רבים, כמו בתחום האנרגיה, מיצו את עצמם ולא ניתן יותר להקטין את העלויות הללו בשיעור שבו ניתן היה לעשות זאת בהסכם העלויות הקודם.

לאחר החלת השינויים המבניים בחברה, תיהפך מקורות לחברת אחזקות של 4 חברות בנות: מקורות אספקת מים, שתרכז את כל הפעילות הקיימת כיום לאספקת מים; מקורות נכסים, שתרכז את נכסי החברה מעבר לקו הירוק; מקורות המוביל הארצי, שמקורות תחזיק ב-50% מהמניות בה (50% הנותרים יהיו בידי המדינה); ומקורות ייזום ופיתוח, שתתמודד בשיתוף גורמים חיצוניים על פרויקטים בשוק הפרטי, בהם התפלה, טיהור מים וניהול רשתות מים עירוניות.

על אף שמקורות ייזום ופיתוח תימצא בבעלות מלאה של מקורות אחזקות - לא יתאפשר סבסוד צולב בינה לבין מקורות אספקת מים; הוסכם כי כעבור 10 שנים תוכל הממשלה לדון מחדש במעמדה של מקורות ייזום ופיתוח, בכלל זה תינתן לה אפשרות להפריטה.

האוצר ורשות החברות מתנגדים להסכם השכר שגובש בין ראשי מקורות, בראשות היו"ר שגיא, לבין מזכירות העובדים. שגיא סירב לחשוף את פרטי ההסכם, אך אמר כי יעשה כל מאמץ לשכנע את האוצר ואת רשות החברות להגיע להסכם שכר במתכונת שגובשה בין החברה לעובדים; זאת כדי לקדם את השינוי המבני שעליו החליטה הממשלה, ושלא בוצע עד כה בגלל התנגדות העובדים.

לגבי הצמצום הצפוי במצבת העובדים בחברה, אמר שגיא כי מדובר בהקטנת עלויות ובייעול המבנה התפעולי של החברה" :המומחיות של מקורות היא בידע, ולא בהכרח בעבודות בטון, חפירות ופלדה. לא נרכוש שירותי קידוח בשוק הפרטי מפני שאין תחליף לעובדי מקורות בתחום הזה, אבל יש תחומי ביצוע אחרים שזול ויעיל להוציא החוצה."

במסגרת השינויים שעליהם הוסכם, יוקם אגף ביצוע מרכזי שירכז את כל עבודות הביצוע של החברה, תוך צמצום הפרישה הגיאוגרפית של היחידות כפי שהיא כיום, והוצאת חלק מעבודות הביצוע ממסגרת החברה.

עוד אמר שגיא כי מבחינת החברה והעובדים, לא קיימים עתה כל עיכובים בחתימה על הסכם עלויות חדש. הוא הוסיף כי הדבר מותנה ביכולתם של האוצר, רשות החברות ומשרד המשפטים להגיע להסכמה בעניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully