וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהלת מרכנתיל דיסקונט והוועד ידונו בתוכנית הצימצומים

הארץ

3.10.2001 / 16:45

הרקע לסיכסוך: כוונת ההנהלה למזג שלושה סניפים בעתיד הקרוב ועוד 25 סניפים בהמשך

ההנהלה וועד העובדים של מרכנתיל דיסקונט הסכימו לדון בתוכנית צימצומים שגיבשה הנהלת הבנק, לאחר שהסתדרות הפקידים הכריזה על סכסוך עבודה המקיף 1,200 עובדים. ביום חמישי בשבוע הבא תסתיים תקופת הצינון, שבסיומה רשאים העובדים על פי חוק, לנקוט בעיצומים או לפתוח בשביתה.

הרקע לסכסוך העבודה בבנק הוא כוונת ההנהלה למזג שלושה סניפים עם סניפים סמוכים. מדובר בסניפים בירושלים, יפו ובקעה אל גרביה, שבהם מועסקים 25 עובדים קבועים ועוד כמה עובדים זמניים. ב-2002 צפוי מיזוגם של 15 סניפים נוספים - צעד שהוסבר על ידי ההנהלה כחלק מתוכנית התייעלות וחיסכון בכוח אדם.

מזכיר חטיבת עובדי הבנקים בהסתדרות הפקידים, ציון שמע, אמר אמש שוועד העובדים יסכים לתוכנית הצימצומים רק לאחר שתוצג בפניו במלואה, "בלווית הסברים על הצורך בהקטנת מספר הסניפים ולאחר שייחתם עמו הסכם מיוחד, הכולל מתן אפשרות לפרישת עובדים שמלאו להם 50 שנה בתנאים משופרים".

הנהלת הבנק הבהירה לוועד כי מיזוג סניפים הוא בסמכותה, וכי אין זה מחובתה לחתום עמו על הסכם מיוחד. יו"ר הוועד, רפי בר ניסים, אמר כי תוכנית המיזוג מעמיקה את תחושת האי ודאות ואת החששות של עובדי הבנק, שנוצרו לנוכח התוכניות שהתגבשו בהנהלת בנק דיסקונט , למזג לתוכו בנקים בינוניים אחרים, בהם מרכנתיל דיסקונט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully