וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם היום: ירידות חדות בוול סטריט

שמואל שוסטר

23.1.2008 / 20:04

הניסיון של הבנק הפדרלי למתן את הנפילות לא הצליח. תחזיות שליליות של של אפל ומוטורולה שלחו את השווקים לירידות חדות

גם לאחר שאמש הידרדר שוק המניות האמריקאי לשפל של 16 חודשים, בשל החששות ממיתון בארה"ב ומפגיעתו ברווחי החברות הבורסאיות, נראה כי טרם הגיעו הירידות בשוקי המניות לתחתית. על אף נסיונו של הבנק הפדרלי האמריקאי למתן את ירידות השערים בשווקים האמריקאים על ידי הורדה חדה בשיעור הריבית, שלחו תחזיות שליליות של אפל ומוטורולה את השווקים לירידות חדות.

מדד נאסד"ק מאבד כ-2.9% לרמה של 2,226 נקודות. מדד דאו ג’ונס יורד ב-1.6% לרמה של 11,777 נקודות ומדד S&P 500 משיל כ-2% לרמה של 1,284 נקודות.

אמש הוריד הבנק הפדרלי במפתיע את הריבית בארה"ב ב-0.75% לרמה של 3.5%. זו הפעם הראשונה מאז מתקפות ה-11 בספטמבר 2001, שהבנק הפדרלי מוריד את הריבית לא במסגרת אחת מפגישותיו הקבועות. עם זאת, ההורדה הדרסטית לא מנעה את המשך ירידות השערים בשווקים האמריקאים.

בעקבות ההודעה על הורדת הריבית, אמרה אביבית מנה קליל, מנהלת משותפת בבנק ההשקעות אופנהיימר ישראל, כי "הפחתת הריבית בארה"ב היתה צעד הכרחי, אך הטלטלה במערכת הפיננסית האמריקאית צפויה להימשך".

בעיצומו של משבר האשראי

עדות לכך שאנו עדיין מצויים בעיצומו של משבר האשראי סיפקה היום חברת המעקב דאטא קוויק אינפורמיישן סיסטמס, שדיווחה על עלייה של 137% במספר הבתים שעומדים בפני עיקול בסן פרנסיסקו ברבעון הרביעי של 2007.

לדברי החברה, 12,704 בעלי בתים באזור סן פרנסיסקו קיבלו הודעת אזהרה מפני עיקול בתיהם ברבעון האחרון. נתון זה מהווה עלייה של 137% במספר ההתרעות מפני עיקולים לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

הנפט ממשיך במגמת ההיחלשות, על רקע ההערכות למיתון בארה"ב, מאבד 1.57 דולר למחיר של 87.64 דולר לחבית.

על אף שדיווחה על זינוק של 57% ברווחיה ברבעון הראשון של שנת הכספים והביסה פעם נוספת את תחזיות האנליסטים, על רקע מכירות חזקות של מכשיר הטלפון הסלולרי iPhone, מחשבי המאק והדגמים החדשים של נגן ה-iPod. מאבדת מניית חברת המולטימדיה אפל כ-10% במהלך המסחר שלאחר הסגירה לאחר פרסום תחזיות מאכזבות לרבעון השני של 2008.

ענף הטכנולוגיה הנו אחד הנפגעים הגדולים מהירידות היום בשווקים. מבין החברות שסובלות מהמגמה השלילית ניתן למנות את קמעונאית האינטרנט אמזון, את יצרנית שבבי הזיכרונות סנדיסק, שמאבדת כ-8%, יצרנית המחשבים דל ואת ענקית האינטרנט יאהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully