וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפך בוול סטריט: המסחר נסגר בעליות

שלומי שוסטר

23.1.2008 / 23:41

במהלך רוב שעות המסחר נסחרו המדדים המובילים בירידות חדות, אבל בחצי השעה האחרונה המשקיעים שינו את הכיוון

בסיום מפתיע ליום מסחר שלילי ברובו, עבר השוק כחצי שעה לפני סגירת המסחר לעליות שערים חדות. במהלך רוב שעות המסחר נסחרו המדדים המובילים של וול סטריט בירידות שערים חדות, בהובלת מניות הטכנולוגיה, שבשיאן נסחר מדד הנאסד"ק בירידות של כ-3.7%. עם זאת, לאור שמועות שהחלו לרוץ בין המשקיעים בוול סטריט, לפיהן די בהורדת הריבית שביצע הפד אמש בכדי לייצב את השווקים הפיננסים ולעצור את הנפילות במניות הבנקים, שינו המדדים כיוון ועברו במהירות לעליות חדות.

מדד נאסד"ק הוסיף כ-1.1% לרמה של 2,317 נקודות. מדד דאו ג’ונס עלה ב-2.5% לרמה של 12,270 נקודות ומדד S&P 500 התחזק ב-2.1% לרמה של 1,338 נקודות.

בשוק הסולידי נרשמה עליות במחירי איגרות החוב ל-10 שנים של ממשלת ארה"ב והתשואה עליהן ירדה ב-0.006% לרמה של 3.424%.

אמש הוריד הבנק הפדרלי במפתיע את הריבית בארה"ב ב-0.75% לרמה של 3.5%. זו הפעם הראשונה מאז מתקפות ה-11 בספטמבר 2001, שהבנק הפדרלי מוריד את הריבית לא במסגרת אחת מפגישותיו הקבועות. עם זאת, ההורדה הדרסטית לא מנעה את המשך ירידות השערים בשווקים האמריקאים.

"הטלטלה צפויה להימשך"

בעקבות ההודעה על הורדת הריבית, אמרה אביבית מנה קליל, מנהלת משותפת בבנק ההשקעות אופנהיימר ישראל, כי "הפחתת הריבית בארה"ב היתה צעד הכרחי, אך הטלטלה במערכת הפיננסית האמריקbית צפויה להימשך".

עדות לכך שאנו עדיין מצויים בעיצומו של משבר האשראי סיפקה היום חברת המעקב דאטא קוויק אינפורמיישן סיסטמס, שדיווחה על עלייה של 137% במספר הבתים שעומדים בפני עיקול בסן פרנסיסקו ברבעון הרביעי של 2007.

לדברי החברה, 12,704 בעלי בתים באזור סן פרנסיסקו קיבלו הודעת אזהרה מפני עיקול בתיהם ברבעון האחרון. נתון זה מהווה עלייה של 137% במספר ההתרעות מפני עיקולים לעומת התקופה המקבילה.

הנפט המשיך במגמת ההיחלשות, על רקע ההערכות למיתון בארה"ב, איבד 2.5% למחיר של 86.83 דולר לחבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully