וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה בת"א: יום המסחר נפתח בעליות קלות

עומר רבין

24.1.2008 / 10:05

ההתאוששות מקבלת תמיכה מאסיה שנסחרת בעליות של 2% ומוול סטריט שנסגרה אתמול בעליות של 2.5%

הבורסה לניירות ערך בתל אביב מראה סימני התאוששות. בדקות הראשונות של המסחר נרשמו עליות קלות במרבית המדדים. מדד תל אביב 100 עלה ב-0.97%. מדד המעו"ף הוסיף 0.29%, והתל-טק עלה ב-0.89%.

גם אתמול בפתח יום המסחר נדמה היה, שהבורסה מתחילה להאושש, אך בתוך מספר שעות התברר כי השמחה הייתה מוקדמת: משפט אחד של נגיד הבנק האירופי בכנס הכלכלה בדאבוס הצליח להחזיר את הבהלה לשווקים ולהביא לירידות חדות במדדים.

מדד המעו"ף צנח אתמול ב-3.32% לרמה של 1,065.35 נקודות - בכך השלים ירידה של כ-12.5% מתחילת השנה בתוך כחודש בלבד. מדד ת"א 100 ירד ב-2.99% לרמה של 998.13 נקודות. מדד התל-טק צלל ב-2.72% לרמה של 275 נקודות. מחזור המסחר הסתכם בכ-3.11 מיליארד שקל.

בין הירידות הבולטות אתמול ניתן למצוא את מניות "טבע" שנפלה בכחמישה אחוזים, ואת מניות "חברה לישראל", "אפריקה" ו"פרטנר" שירדו ב-4.8% כל אחת. מניית פריגו רשמה צניחה של 6.5% ומניית וריפון, איך לא, רשמה גם היא ירידה חדה נוספת של 7.5%.

הדולר שב להתרסק: 3.712 ש"ח

והנה הסיבה לטירוף אתמול: הנגיד האירופי, ז'אן קלוד טרישה, שנאם בכנס דאבוס לכלכלה רמז כי בניגוד לעמיתו האמריקאי שהוריד אמש את הריבית על מנת לבלום את נפילות המדדים - הוא אינו מתכוון לעשות כך. "המטרה שלנו היא לשמור על אינפלציה נמוכה", הצהיר טרישה בכנס, ומיד צבע את המסכים ברחבי העולם באדום.

נראה שברננקי הצליח לעצור את המפולת ולבלום את קריסת השווקים בצעד של הורדת הריבית בשיעור גבוה (0.75%). המסחר בוול סטריט אתמול עבר לעליות בחצי השעה האחרונה. גם אסיה נסחרת במגמה חיובית עם עליות שלכ- 2% בטוקיו ובסיאול.

בד בבד, הדולר חוזר לרמות השפל שלו על רקע הודעת נגיד הבנק המרכזי של ארה"ב: מחירו היציג של המטבע האמריקאי נקבע היום על ידי בנק ישראל על 3.712 שקלים - מדובר בירידה של 2.19% בתוך 24 שעות מהשער שנקבע למטבע אתמול בצהריים.

הירידה החדה בערכו של המטבע לרמות השפל שאפיינו אותו לפני מספר ימים ושלא ידענו כמותן מאז קיץ 1998, היא תוצאה של היחלשות המטבע אל מול המטבעות העיקריים בזירת המט"ח: הורדת הריבית בשוק האמריקאי על ידי בן ברננקי הביאה, כאמור, לבלימה מסוימת בנפילת המדדים ברחבי העולם ולמכירה של הדולרים ברחבי העולם.

הדולר רושם הבוקר ירידות שערים חדות של מעל 1% במסחר הבין-בנקאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully