וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ני"ע בארה"ב חוקרת פעילות חריגה ב-38 מניות לפני התקפת הטרור

סוכנויות הידיעות

3.10.2001 / 18:55

הרשות ביקשה מידע על שורטים ואופציות מכר במניות חברות התעופה ואחרות - כך מדווח "וול סטריט ג'ורנל"

רשות ני"ע בארה"ב חוקרת את המסחר ב-38 מניות שהתבצע בימים שלפני המתקפה על ארה"ב, בחשד כי התבצעה פעילות חריגה בהיקפה באופציות מכר ושורטים. בין המניות הנבדקות נמצאות ג'נרל מוטורס (סימול GM), מניות חברות התעופה וחברות הביטוח - כך דיווח "וול סטריט ג'ורנל".

רשות ני"ע פנתה לבתי השקעות וברוקרים בבקשה לדווח על "דפוסי מסחר חריגים, בפרט פעילות 'שלילית'" בשבועיים שלפני ההתקפה. החקירה נחשפה כאשר בית השקעות קנדי פירסם בטעות את הבקשה באתר האינטרנט שלו. המסמך הוסר מיד מהאתר, אך לא לפני שנחשף בפני העיתונות.

חשד הרשויות התעורר לנוכח הירידה הבלתי פרופורציונלית במחירי מניות חברות התעופה והביטוח בימים שלפני הפיגועים.

עד כה לא נמצאו הוכחות לכך שטרוריסטים או גורמים אחרים השקיעו מתוך הימור על נפילה במניות, ובכל מקרה יהיה קשה להוכיח קשר כזה.

"וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי החקירה תכלול גם את שוק האג"ח הממשלתיות. סוכני השירות החשאי פנו לסוחרי אג"ח בניסיון לברר אם היתה פעילות חריגה באג"ח הקצרות - שגאו בימים שלאחר ההתקפה.

רשימת המניות הנתונות תחת חקירה כוללת בין היתר את בואינג, לוקהיד מרטין, רייתיאון, אמריקן איירליינס, דלתא, ג'נרל מוטורס, בנק אוף אמריקה, בנק וואן, בר סטרנס, אמריקן אקספרס, סיטיגרופ, ליהמן ברדרס, מורגן סטנלי ו-AIG.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully