וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל גור ובונו מאחדים כוחות

אורה קורן

24.1.2008 / 10:38

גור יצטרף למלחמה של בונו בעוני, ובונו יעזור לגור במלחמה נגד ההתחממות הגלובלית

"אל גור מעורר תחושה של כומר אירי. כשאתה פוגש אותו בסופרמרקט מתעורר בך רצון להתוודות על מה שאתה עושה". כך אמר בונו, הסולן של יו 2, לאחר שגור הציע לו לשתף עמו פעולה לטובת האנושות.

בונו פועל לקדם טיפול בעוני ומחלות בדגש על איידס במדינות מתפתחות בעיקר באפריקה, בעוד גור מקדם מזה שנים את המודעות העולמית למאבק בזיהום האוויר ובהתחממות הגלובלית. בונו הודה שכשגור מסתובב אצלו בבית הוא בלחץ. "בא לי לומר לו שאני מסתדר דווקא די טוב עם דלק, או 'יש לי מכונית שנוסעת על אתנול'".

גור הגיע לביתו של בונו לאחר שהציע לו להילחם בו זמנית בעוני ובמחלות במדינות המתפתחות ובהתחממות הגלובלית. גור, שהכריז על כך בדיוני הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, קרא לאמנה בינלאומית מחייבת, מעין תכנית מרשל כוללת. התוכנית תחתם בדצמבר 2009 ותכלול מחויבות של כל מדינות העולם ליעדים אלה. גם יזמי גוגל הצטרפו בדאבוס למהלך של השניים בנסיון לעורר מודעות לבעיות הגלובליות ולצורך הדחוף למצוא להן פתרון.

"חשוב לטפל בהתחממות הגלובלית ובעוני בכדי להתרחק מהרעיון שפעולות אישיות מייצגות את הפתרון. חשוב לעשות שינויים שיובילו לקונצנסוס. צריך לשנות חוקים ולגבש התחייבות גלובלית מחייבת כחוזה", אמר גור.

דרוש הסכם בינלאומי מחייב

לדברי גור, הצהרת הג'י 8 לפעול נגד התחממות כדור הארץ אינה מספיקה, כיוון שלא ניתן לאכוף את ההתחייבויות ולהוציא אותן לפועל, ולכן נדרש הסכם בינלאומי מחייב. "הטלת מס על דלק תפתור את בעיות הזיהום בצורה הפשוטה ביותר", הוסיף.

גור הבהיר כי למרות הגברת המודעות לבעיות זיהום האויר, המצב בפועל רק מחמיר. הוא תקף את התנהלות ארצות הברית בסוגיה. "ישנה מפת דרכים לטפל במצב כדור הארץ אבל יש בה כמה חורים שחורים, והם כוללים את המדיניות האמריקאית בסוגיה", אמר גור.

גם התקשורת לא יצאה מקופחת תחת ידו. "התקשורת לא עוזרת. היא מעדיפה לסקר מירוצי סוסים על פני אסונות הנובעים מההתחממות הגלובלית", אמר. לדוגמה ציין גור כי קיימות תוכניות לשיפור דרמטי בחקלאות בחלק מהמדינות המתפתחות. אולם, אם תהיה עלייה של שתי מעלות באותם אזורים, התוכניות הללו לא יהיו אפקטיוויות. "אנחנו נמצאים במצב חירום והאחריות לדורות הבאים מוטלת ממש על הכתפיים של הדור הזה", אמר גור.

בונו ציין, כי המדינות המפותחות שהתחייבו לממן את הטיפול באיידס ועוני באפריקה ב-2005, מילאו רק מחצית מהתחייבויותיהן. עם זאת ציין בונו, כי ביטול החובות של המדינות המפותחות שהוביל בעבר ארגון המדינות המפותחות (OECD), גרם לכך שהיום הולכים לבתי ספר באפריקה 29 מיליון ילדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully