וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוקה קולה רוכשת את השליטה בפריגת

עמירם כהן

24.1.2008 / 10:51

שווי החברה לפי העסקה: 65 מיליון דולר. ב-8 השנים הבאות תחלק החברה דיווידנד בשיעור של 50% מהרווח לעומת 40% עד כה

חברת קוקה קולה ישראל, באמצעות חברת הבת מב"י (מבשלות בירה ישראל), רוכשת שליטה בחברה לייצור המיצים והתרכיזים "גת גבעת חיים", בעלת המותג "פריגת". כך נודע ל-TheMarker ממקורות עסקיים בקיבוצים גבעת חיים מאוחד וגבעת חיים איחוד, השותפים במפעל. שווי החברה לפי העסקה: 65 מיליון דולר.

שני הקיבוצים וקוקה קולה מחזיקים כל אחד בשליש ממניות המפעל, שהוקם ב-1940 על ידי קיבוץ גבעת חיים. לאחר התפלגות הקיבוץ ב-1953 לאיחוד ולמאוחד חולקו האחזקות שווה בשווה בין שני הפלגים.

ב-2003 מכרו הבעלים שליש מאחזקותיהם לקוקה קולה, לפי שווי חברה של 27 מיליון דולר. כניסת קוקה קולה הביאה לצמיחה מואצת של המכירות בשוק המקומי ובחו"ל, שהסתכמו בשנה שעברה ב-140 מיליון דולר, מהם 70% ליצוא. הוסכם כי את המנכ"ל תמנה קוקה קולה ואת היו"ר ימנו הקיבוצים. המנכ"ל הנוכחי הוא שלמה גרציאני והיו"ר הוא איציק באדר מגבעת חיים מאוחד. באדר גם מכהן כיו"ר התאגיד הכלכלי גרנות וכיו"ר חברת הדלק דור אלון. לפני שבועות מספר הציג באדר בפני הקיבוצים את הצעת הרכש של קוקה קולה שהוגדרה טובה למניות השותפים.

השבועון "הקיבוץ" מדווח כי לפי ההצעה תרכוש קוקה קולה משותפיה 18% מהמניות ותעלה לאחזקה של 51%, וזאת בתמורה ל-20 מיליון דולר (16 מיליון עבור המניות ו-4 מיליון פרמיית שליטה). המחיר מייצג שווי חברה של 65 מיליון דולר.

העסקה מעניקה לשני הקיבוצים שיחזיקו יחד ב-49% מהמניות זכויות מיעוט, כך שכל ההחלטות המהותיות בתחום האסטרטגיה והניהול יצטרכו להתקבל בהסכמה. עוד הוסכם כי בשמונה השנים הבאות תחלק החברה לבעליה דיווידנד בשיעור של 50% מהרווח לעומת 40% עד כה. ההסכם גם מבטיח את הפעלת מתקני הייצור בחצר הקיבוץ ("מאוחד") לתקופה של 8-10 שנים לפחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully