וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאיר שמיר בבעיה עם השקעתו בגילת: יזמין עבודת מחקר לבדיקת האיתנות הפיננסית של החברה

אילן מוסנאים

3.10.2001 / 18:54

כך נודע ל-TheMarker.com; במהלך 2000 רכשה מבטח שמיר אג"ח של גילת ב-54 מ' ש'; היום שוות האיגרות כ-28 מ' ש'; אין כוונה לבצע מחיקות נוספות בגין האחזקה בסאיטקס

בעקבות הנפילות בנאסד"ק ופרסום אזהרת הרווח של גילת לוויינים אתמול, נפלה איגרת החוב להמרה של החברה בחדות והתשואה שלה קפצה לרמה של כ-40%.

רמות תשואה כאלה מלמדות על כך שמחזיקי האיגרות מאמינים כי הסבירות שיזכו לקבל בעתיד מהחברה את תשלומי הריבית או הקרן שהאיגרות נושאות היא נמוכה.

אחד המשקיעים בגילת לוויינים באמצעות רכישת האג"ח הוא מאיר שמיר, שבמהלך שנת 2000 השקיע באפיק זה 54.4 מיליון שקל. בדו"חות הרבעון השני של 2001 מסרה מבטח שמיר פיננסים , שבשליטת שמיר, כי שווי השוק של האג"ח עומד על 44.1 מיליון שקל (המשקף להן ירידת ערך של כ-10 מיליון שקל). מבטח שמיר פיננסים, שמחקה בדו"חות כ-15.7 מיליון שקל בגין אחזקותיה בסאיטקס , מסרה כי אין בכוונתה להפחית את שווי ההשקעה בגילת, שכן להערכתה הירידה היא בעלת אופי זמני בלבד.

בעת פרסום הדו"ח הכספי, באמצע אוגוסט, עמד מחירה של האיגרת על כ-62 דולר. היום, לאחר הנפילות בנאסד"ק במהלך השבועות האחרונים, ובעקבות אזהרת הרווח שהחברה פירסמה, צנח מחיר המניה למחיר של 40 דולר (כשבשעה זו אין בצד הביד אף משקיע שיהיה מוכן לרכוש את האג"ח).

המחיר הנוכחי של האיגרות משקף לאחזקה של שמיר שווי של 28.4 מיליון שקל - נמוך בכ-50% מהמחיר שבו נרכשו. בתגובה לפניית TheMarker.com אמר שמיר כי מכיוון שפירעון האיגרות הוא רק ב-2005, החברה נכנסה להשקעה הזו במטרה להישאר בה עד לתום חיי האיגרות, ולכן הוא אינו מייחס משמעות רבה למחיר אליו הידרדרה.

עם זאת, שמיר ציין כי בעקבות אזהרת הרווח שהחברה פירסמה, בכוונת מבטח שמיר לשכור חברת ייעוץ שתבדוק את מידת הסיכון הקיימת להחזר ההלוואה, ולאור זאת תתבצע הערכת שווי מחודשת למחיר האיגרות. לדבריו, החברה תבקש לבדוק האם תוכל גילת לעמוד בתשלומי הקרן והריבית עד 2005 או שקיים חשש שהיא תיאלץ לפשוט רגל.

שמיר הוסיף כי אין בכוונת החברה לבצע מחיקות נוספות בגין האחזקה בסאיטקס, למרות שמנייתה המשיכה ליפול מאז המחיקה באוגוסט וששערה כעת בנאסד"ק הוא 3.6 דולרים - נמוך בכ-60% מהמחיר של 9.25 דולרים שאליו תוקנה המניה בספריה של מבטח שמיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully