וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום של עליות בבורסה בתל אביב

מיכאל רוכוורגר

24.1.2008 / 16:25

בעקבות העליות בבורסות אסיה ואירופה: מדד תל אביב 100 מוסיף 0.9%. מדד המעו"ף עולה ב-0.5%; מניית כי"ל מזנקת ב-6%

לאחר שבוע כואב במיוחד שהתאפיין בצניחה חופשית של כל המדדים, פתחה הבורסה לניירות ערך בתל אביב את יום המסחר האחרון של השבוע עם פקיעת האופציות על מדד המעו"ף. השער הקובע לפקיעת האופציות נקבע מעל רמת הבסיס. מחזור המסחר בפקיעה היה עצבני וער במיוחד והסתכם ב-2.1 מיליארד שקל - מהגבוהים ביותר שידעה הבורסה בהיסטוריה שלה.

בתוך כך, העליות החדות שנרשמו אמש בסיום המסחר בארה"ב ועליות שערים בבורסות אסיה ואירופה, העניקו מרווח נשימה גם לאחד העם, אשר נסחרת במגמה חיובית. מדד המעו"ף עולה ב-0.5% לרמה של 1,070 נקודות, מדד תל אביב 100 מוסיף 0.9% לרמה של 1,007 נקודות, מדד התל טק עולה ב-1.25% ומדד הנדל"ן מתאושש ב-1.8%. מחזור המסחר מסתכם ב-4.76 מיליארד שקל. באפיק הסולידי שעריהן של השחרים הרוכים עולים ב-0.9% והם נסחרים בתשואה של 6.23% . בשוק המט"ח הדולר נחלש היום ב-0.809% ושערו היציג נקבע על רמה של 3.6820 שקלים.

השבוע האחרון היה מן השבועות הקשים שידעו שווקי העולם בשנים האחרונות, כשהעצבנות והתזזיתיות השתלטו על הנעשה בזירת המסחר, ולא פסחו על תל אביב אשר נפגעה אתמול קשות. יחד עם זאת בעקבות ההודעה המפתיעה שלשום של נגיד הבנק הפדרלי, בן ברננקי על הורדת הריבית הדרמטית בארה"ב ב- 0.75% לרמה של 3.5%, נוכח החששות כי ארה"ב מצויה בפני מיתון, הפיחה אתמול בבוקר רוח חיים בשווקי אסיה, אירופה וגם ישראל.

אלא שלקראת הצהריים אתמול העביר נגיד הבנק האירופי (ECB), בנאומו במפגש הכלכלי השנתי בדאבוס שבשווייץ, מסר כי הדאגה העיקרית כיום של הבנק האירופי הינה שמירה על שיעור אינפלציה נמוכה. המשקיעים המודאגים ברחבי העולם הבינו מייד כי באירופה לא צפויה הורדת הריבית בתקופה הקרובה, ושלחו את הבורסות באירופה לצניחה חופשית של כ-3% במדדים, כשאליהם הצטרפה גם הבורסה בתל אביב. אף אחד כיום לא מתנדב לנבא מה יקרה בהמשך באחד העם. דבר אחד ברור - הבורסה בתל אביב תושפע מכל טריגר, בין אם חיובי או שלילי, בשווקי העולם ותגיב אליו בהתאם.

התאוששות במגזר הנדל"ן

בארה"ב כרגע החוזים העתידיים על המדדים המובילים נסחרים ביציבות.

בקרב המניות באחד העם, מניות חברות הנדל"ן הגדולות, אפריקה ישראל, גזית גלוב, דלק נדל"ן, אלוני חץ מתאוששות היום לאחר ששעריהן נפלו בעשרות אחוזים מתחילת השנה.

ענקית הכימיקלים כי"ל והחברה האם, החברה לישראל, חזרו לעליות לאחר הסנטימנט השלילי שפקד את המניות בתקופה האחרונה.זאת לאחר שענקית הדשנים פוטאש הקנדית, פרסמה תוצאות חזקות לשנת 2007 .

ענקית הפרמצבטיקה טבע,קיבלה אישור מותנה מרשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) לשווק גירסה גנרית של התרופה Prevacid בקפסולות בחוזקים של 15 ו-30 מיליגרם. מכירותיה של התרופה, שמיועדת לטיפול בחומציות הקיבה ובהחזר תוכן חומצי מהקיבה לוושט, הסתכמו ב-3.4 מיליארד דולר ב-12 החודשים שהסתיימו בספטמבר 2007 על פי נתוני סוכנות המחקר IMS.

מדד הבנקים יורד ב-0.8% בהשראת מניות הפועלים ומזרחי טפחות. חברת מילומור וחברה הבת מילומור סחר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully