וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות

שמואל שוסטר

24.1.2008 / 23:07

המגמה החיובית - בעקבות דו"ח האבטלה ותוכנית החירום להבראת כלכלתה של ארה"ב

על אף מספר נתוני מקרו שליליים, שעיקרם ירידה חדה במחירי הבתים בארה"ב - פרסומם של דו"ח חיובי בנוגע למצב המובטלים במשק האמריקני ודיווחים על אישורה של תוכנית החירום להבראת כלכלתה של ארה"ב, דחפו את השווקים לעליות שערים.

מדד נאסד"ק הוסיף 1.9% לרמה של 2,360 נקודות, מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.9% לרמה של 12,378 נקודות ומדד S&P 500 התחזק ב-1% לרמה של 1,352 נקודות.

בשוק הסולידי, ירדו מחיריהן של איגרות החוב של ממשלת ארה"ב ל-10 שנים והתשואה עליהן עלתה ב-0.214%, לרמה של 3.64%.

ראשי הקונגרס בארה"ב ונציגי הבית הלבן הגיעו היום להסכמה על אישורה של תוכנית החרום להבראת ארה"ב אשר תכלול חבילת תמריצים כלכליים בהיקף של 140 מיליארד דולר, במסגרת התוכנית יקבלו מרבית העובדים בארה"ב החזר מס בסכום של 1,200-300 דולר.

מריל לינץ' מזהיר

בנק ההשקעות מריל לינץ’ הזהיר כי המשבר בשוק הדיור האמריקאי צפוי להחריף ב-2008, עם נפילה של 15% במחירי הבתים, וכי משבר האשראי שנוצר בעקבות קריסתו של שוק משכנתאות הסאבפריים עשוי להפוך ל"מגיפה גלובלית".

איגוד סוכני הנדל"ן (NAR) בארה"ב דיווח היום כי המחיר החציוני של בתים פרטיים קיימים בארה"ב ירד ב-1.8% בשנת 2007 - הירידה השנתית הראשונה מאז החל המעקב אחר נתון זה, בשנת 1968. ככל הנראה, מדובר בירידה השנתית הראשונה מאז תקופת השפל הכלכלי הגדול של שנות ה-30 של המאה הקודמת.

במקביל, פורסם בארה"ב דו"ח דורשי העבודה הראשוניים. הדו"ח, שעקף את תחזיות האנליסטים, הינו הטוב ביותר מאז חודש אוקטובר.

לפי דיווח של ה"וול סטריט ג'ורנל", ביטלה ענקית הפיננסים סיטי (לשעבר סיטיגרופ) את תוכניותיה לפתוח כ-100 סניפים חדשים בארה"ב מדי שנה. זאת, בעקבות ההפסדים שספגה החברה בשל השקעותיה בשוק הסאבפריים.

כחלק מהמאמץ האמריקני לעצור את המשבר הפיננסי, הודיע אתמול המפקח על הביטוח של מדינת ניו יורק כי הוא מקדם בימים אלה תוכנית הצלה לחברות ביטוח האג"ח בארה"ב, אשר אמורה גם לסייע להדוף את גל המחיקות ברחבי מגזר הפיננסים. עד כה מחקו חברות הפיננסים בוול סטריט 133 מיליארד דולר.

הנפט משנה כיוון

לאחר כשבוע של היחלשות, שינה מחיר הנפט את כיוונו וזינק ב 2.42 דולרים, למחיר של 89.41 דולר לחבית.

ענקית התוכנה מיקרוסופט צפויה לפרסם את דו"חותיה היום לאחר המסחר. כמוה צפויות לעשות גם חברת הביוטכנולוגיה אמג’ן והברוקרית האינטרנטית איטרייד (סימול ETFC).

שווי השוק של חברת אי-ביי המפעילה את אתר המכירות הפומביות המקוון הגדול בעולם, eBay, נחתך ב-4 מיליארד דולר, ל-35 מיליארד דולר. זאת, לאחר שהחברה העריכה כי רווחיה בשנת 2008 יעמדו על 1.67-1.63 דולרים למניה, לעומת תחזית האנליסטים לרווח שנתי של 1.67 דולרים למניה.

גם מנייתה של חברת המולטימדיה אפל לא סיפקה נחת למשקיעיה, והמשיכה במגמה השלילית שהחלה לאחר פרסום התחזית המאכזבת לרבעון השני של 2008.

מנייתה של חברת הפתרונות לאבטחת מחשוב, אלדין, זינקה לאחר שהחברה פירסמה את דו"חותיה לרבעון הרביעי של 2007. החברה עקפה את התחזיות וצופה צמיחה דו-ספרתית גם ב-2008. בשורה התחתונה, רשמה אלדין ברבעון הרביעי רווח נקי של 2.8 מיליון דולר (20 סנט למניה), לעומת רווח של 3.6 מיליון דולר ברבעון המקביל.

חברת איתוראן הודיעה כי הדירקטוריון החליט להקצות 10 מיליון דולר נוספים לרכישה חוזרת של מניות. זאת, בנוסף ל-10 מיליון דולר שכבר הוקצו בעבר. לדברי איתוראן, הרכישה תבוצע מעת לעת ובהתאם למצב השוק.

ענקית הבילינג אמדוקס המשיכה במגמה החיובית שהחלה לאחר פרסום הדו"חות החיוביים אמש. החברה דיווחה על גידול של 7.4% בהכנסותיה ברבעון שהסתיים בסוף דצמבר 2007, ל-742.3 מיליון דולר, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

עם המניות הישראליות שנהנו מהמגמה החיובית בוול סטריט, ניתן למנות את סרגון, שהתאוששה לאחר שאיבדה כ-20% מתחילת השנה, את מניית יצרנית ציוד התקשורת האלחוטי אלווריון, ואת חברת התוכנה נייס.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully