וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוברטסון סטיבנס מפחיתים את התחזיות למניית קומברס כדי לשקף את המשך ההאטה בשוק התקשורת

דודי שני-גבאי

3.10.2001 / 23:22

ההאטה מתבטאת בעיכוב היווצרות עסקות חדשות, עובדה שעומדת לרועץ לקומברס; שוק התאים הקוליים ממשיך להוות אתגר עבור החברה, במיוחד כאשר חברות רבות דוחות את שדרוגי המערכות שלהן

ההאטה בכלכלה העולמית באה לידי ביטוי גם בעיכוב היווצרותן של עסקות חדשות, ולפיכך, ביחס ישר למגמה זו נוצר הצורך בהפחתת התחזיות לגבי קומברס . בהתייחסו לחברה, מציין בית ההשקעות רוברטסון סטיבנס, בדו"ח שפירסם היום, כי להערכתו משקפת המניה את מצב השוק ואת השינויים שחלו בו במהלך החודשים האחרונים.

בבית ההשקעות עדיין רואים בשוק התאים הקוליים אתגר עבור החברה. תחום זה ממשיך לתרום את חלק הארי מסך ההכנסות והרווחים של החברה, ותורם 70% ו-85% בהתאמה, אולם, מציינים ברוברטסון, חברות ולקוחות פוטנציאליים גדולים, כדוגמת ורייזון ונקסטל, החליטו לדחות את שדרוגי המערכות שלהם לעתיד הקרוב, עובדה הגורמת להאטה בתחום זה עבור קומברס.

בבית ההשקעות מציינים כי גם תחומים אחרים כדוגמת פריפייד ו-SMS חשופים להאטה בשוק העולמי, והתחזיות הן כי ההכנסות והרווחים משירותים אלה יירדו בהתאמה.

לאור ההערכות הנ"ל מפחיתים ברוברטסון את התחזיות למניית קומברס, אולם מותירים את המלצת ה"תשואת שוק" על כנה. בבית ההשקעות מעמידים את תחזית ההכנסות לשנת 2002 על 1.34 מיליארד דולר, הפחתה של כ-3% ביחס לתחזית הקודמת שעמדה על 1.38 מיליארד דולר, ובנוסף, מפחיתים את תחזית הרווח למניה בשנת 2002 מ-1.14 דולרים לדולר. כמו כן, קובעים בבית ההשקעות מחיר יעד חדש של 22 דולר למניית קומברס.

מניית קומברס עלתה היום ב-14.1% למחיר של 20.5 דולר, המשקף לחברה שווי שוק של כ-3.5 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully