וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: צפי לפתיחה בירידות שערים

נתן שבע

27.1.2008 / 9:13

הסיבה: המגמה השלילית בוול סטריט בסוף השבוע. את המסחר ילוו החלטת הריבית מחר בישראל והחלטת הריבית בארה"ב

האם סגירת הפוזיציה של בנק סוסייטה ג'נרל הצרפתי, בעקבות ההימורים הכושלים של אחד מסוחריה, היא שהביאה לנפילות בשווקים בשבוע שעבר? בכך דנו כותרות החדשות הכלכליות בסוף השבוע האחרון. גם אם הדבר נכון, המצב בשווקים כיום לא מעודד. מיתון, משבר אשראי, עלייה ברמת הסיכון, חששות מאינפלציה למרות הורדת הריבית בארה"ב, הכל נערם לחבילה אחת - חודש שחור עבר על המשקיעים בינואר. עושה רושם שהסנטימנט השלילי והתנודתיות הגבוהה יישארו איתנו תקופה ארוכה.

היום צפויה הבורסה בתל אביב להתחיל את השבוע בירידות שערים לאור המגמה השלילית בוול סטריט בסוף השבוע. שני אירועים מרכזיים ילוו את המסחר: האחת - החלטת הריבית מחר בישראל כשעל פי ההערכות היא תיוותר ללא שינוי. השנייה מסקרנת עוד יותר - החלטת הריבית בארה"ב. לאחר ההורדה של 0.75% בשבוע שעבר - ההורדה החדה ביותר מאז 1984 - צופים כי הפד יוריד את הריבית בעוד 0.5% לרמה של 3%.

מניות הבנקים משכו את וול סטריט לירידות בסוף השבוע, לאחר שבנק גולדמן סאקס הודיע כי יפטר 5% מכוח האדם שלו. גם שמועות על קריסה של קרן גידור חידשה את מגמת הירידות. מדד נאסד"ק איבד כ-1.5%, ומדד דאו ג'ונס ירד ב-1.4%.

במניות הדואליות - טבע תפתח בפער שלילי של 0.6%. וריפון תתאושש משפל נוסף אליו הגיע ביום חמישי ותיפתח בפער חיובי של 4.5%. נייס בפער חיובי של 4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully