וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה בתל אביב בשפל של חמישה חודשים

נתן שבע

27.1.2008 / 12:34

המעו"ף מאבד 1.2%, תל אביב 100 משיל 1% והתל טק דווקא מטפס ב-1.5%. מחזור המסחר מסתכם ב-380 מיליון שקל

הבורסה בתל אביב פתחה את שבוע המסחר בירידות שערים לאור המגמה השלילית בוול סטריט בסוף השבוע. מדד המעו"ף מאבד 1.2% לרמה של 1,051 נקודות, מדד תל אביב 100 משיל 1% לרמה של 995 נקודות ומדד התל טק מטפס ב-1.5%. מחזור המסחר מסתכם ב-380 מיליון שקל.

שני אירועים מרכזיים ילוו את המסחר בהמשך השבוע: האחד - החלטת הריבית מחר בישראל כשעל פי ההערכות היא תיוותר ללא שינוי. הארוע השני מסקרן עוד יותר - החלטת הריבית בארה"ב. לאחר ההורדה של 0.75% בשבוע שעבר - ההורדה החדה ביותר מאז 1984 - צופים כי הפד יוריד את הריבית בעוד 0.5% לרמה של 3%.

האם סגירת הפוזיציה של בנק סוסייטה ג'נרל הצרפתי בעקבות ההימורים הכושלים של אחד מסוחריה היא שהביאה לנפילות בשווקים בשבוע שעבר? בכך דנו כותרות החדשות הכלכליות בסוף השבוע האחרון. גם אם הדבר נכון, המצב בשווקים כיום לא מעודד. מיתון, משבר אשראי, עלייה ברמת הסיכון, חששות מאינפלציה למרות הורדת הריבית בארה"ב, הכל נערם לחבילה אחת - חודש שחור עבר על המשקיעים בינואר עם ירידות של כמעט 13% במדדים המובילים. עושה רושם שהסנטימנט השלילי והתנודתיות הגבוהה יישארו איתנו תקופה ארוכה.

מניות הבנקים משכו את וול סטריט לירידות בסוף השבוע, לאחר שבנק גולדמן סאקס הודיע כי יפטר 5% מכוח האדם שלו. גם שמועות על קריסה של קרן גידור חידשה את מגמת הירידות. מדד נאסד"ק איבד כ-1.5% ומדד דאו ג'ונס ירד ב-1.4%.

אלביט מערכות קיבלה הזמנה בהיקף של 40 מיליון דולר מהצבא ההולנדי. בניגוד למגמה הכללית בשוק, מטפסת כי"ל, עדיין בהשראת הדו"חות המצוינים של ענקית האשלג הקנדית, פוטאש, שפורסמו ביום חמישי האחרון.

במניות הדואליות - טבע נופלת לאחר שפתחה בפער שלילי ולמרות אישור חדש שקיבלה ביום חמישי. וריפון מתאוששת משפל נוסף אליו הגיעה ביום חמישי בעקבות פער חיובי. נייס עולה מסיבה דומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully