וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה בתל-אביב בשפל של 5 חודשים

נתן שבע

27.1.2008 / 18:04

מדד המעו"ף ירד ב-1.4%, מדד תל אביב 100 איבד 1.1%. מניית הפועלים איבדה 2.5%, ובכך חזרה לרמתה בסוף 2005

ירידות השערים בסוף השבוע בוול סטריט סחפו את המשקיעים בתל אביב למגמה דומה. מדד המעו"ף איבד 1.4% לרמה של 1,050 נקודות, מדד תל אביב 100 השיל 1.1% לרמה של 994 נקודות ומדד התל טק טיפס ב-2.4%, בעקבות זינוקים של כ-5% במניות נייס ווריפון.

היום התאפיין המסחר במחזור שבלט בדלילותו - רק 1.3 מיליארד שקל - פחות מ-50% ממחזור המסחר הממוצע בשבוע שעבר. הזרים אינם עובדים היום, ובסך הכל המתינו הפעילים לפתיחת שבוע המסחר מחר בעולם - וגם לשתי החלטות הריבית הצפויות השבוע.

החלטת הריבית צפויה מחר בישראל. לפי ההערכות, היא תיוותר ללא שינוי, ברמה של 4.25%. האירוע השני מסקרן עוד יותר - החלטת הריבית בארה"ב. לאחר ההורדה של 0.75% בשבוע שעבר - ההורדה החדה ביותר מאז 1984 - צופים כי הפד יוריד את הריבית בעוד 0.5%, לרמה של 3%.

האם סגירת הפוזיציה של בנק סוסייטה ז'נרל הצרפתי בעקבות ההימורים הכושלים של אחד מסוחריו היא שהביאה לנפילות בשווקים בשבוע שעבר? בכך דנו כותרות החדשות הכלכליות בסוף השבוע האחרון.

גם אם הדבר נכון, המצב בשווקים כיום לא מעודד. מיתון, משבר אשראי, עלייה ברמת הסיכון, חששות מאינפלציה למרות הורדת הריבית בארה"ב, הכל נערם לחבילה אחת - חודש שחור עבר על המשקיעים בינואר, עם ירידות של כמעט 13% במדדים המובילים. נראה שהסנטימנט השלילי והתנודתיות הגבוהה יישארו איתנו תקופה ארוכה.

"הדולר ימשיך להיחלש"

שתי סקירות פורסמו היום מצדם של הזרים. בליהמן ברדרס הגדירו את השוק הישראלי כשוק החזק ביותר מבין השווקים המתעוררים. שם צופים כי הדולר ימשיך להיחלש, והם מאמינים גם באיגרות השקליות הממשלתיות לטווחים הארוכים.

ב-UBS, מנגד, חתכו את תחזית הצמיחה של ישראל מ-4.2% ל-3.8% - ומעריכים שם כי הריבית לא תרד מחר.

בניגוד למגמה הכללית בשוק, טיפסה כי"ל במחזור הגבוה בשוק, עדיין בהשראת הדו"חות המצוינים של ענקית האשלג הקנדית, פוטאש, שפורסמו ביום חמישי האחרון.

אלביט מערכות קיבלה הזמנה בהיקף של 40 מיליון דולר מהצבא ההולנדי, אך המניה הגיבה באדישות ואיבדה 0.1%.

מדד הנדל"ן הממשיך לאבד גובה וירד ב-2.2%, לשפל של למעלה משנה וחצי. אפריקה ישראל נפלה ב-4.8% ואיבדה יותר ממחצית משווייה מאז הרמה אליה הגיעה במאי 2007. היום הורידו את מחיר היעד למניה בכלל פיננסים, לרמה של 330 שקל - 16% מעל מחירה של המניה בשוק. ההמלצה נותרה על "תשואת שוק".

מניות הבנקים המשיכו לאבד גובה גם היום. הפועלים השילה 2.5% וחזרה לרמה בה היתה בסוף 2005 - אם מתעלמים מהדיווידנדים שחילק הבנק. לאומי איבדה 1.5%.

במניות הדואליות - טבע, איבדה 1.3%, למרות אישור חדש שקיבלה ביום חמישי לתרופה. וריפון התאוששה משפל נוסף, אליו הגיעה ביום חמישי, וטיפסה ב-4.4% בעקבות העליות במניה בסוף השבוע בוול סטריט. נייס קפצה ב-5.4% מסיבה דומה - העלאת המלצה למניה ל"קנייה", במחיר הגבוה ב-45% ממחירה בנאסד"ק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully