וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלה במשבר: אסיה צונחת, ת"א ואירופה יורדות

עומר רבין

28.1.2008 / 12:10

הבורסות באסיה צנחו בשיעורים של עד 7%, באירופה נחלשים המדדים בשיעור של כ-1.5% - ובת"א התמתנו מעט הירידות

מי שציפה שהשבוע החדש יביא איתו אופטימיות ורגיעה עבור המשקיעים בבורסות העולם, נאלץ גם הבוקר להתבדות בפעם המי יודע כמה החודש: אחרי שהשבוע שעבר הוגדר ע"י משקיעים בכל רחבי הגלובוס כאחד הקשים בהיסטוריה של הכלכלה העולמית, מתעורר העולם לשבוע חדש של מגמת מסחר שלילית.

הירידות בסוף השבוע בוול סטריט חידדו את החשש בקרב המשקיעים ממיתון עולמי שבבסיסו האטה בצמיחה של ארה"ב ויפן - ושלחו את בורסות המזרח פעם נוספת לירידות חדות. בשנחאי צנחה הבורסה ביותר מ-7% לרמת שפל של כחצי שנה, ובטוקיו נפלה הבורסה ביום אחד ב-4%. גם בהונג קונג איבדו המשקיעים 4.3%.

גם באירופה נפתח הבוקר שבוע המסחר במגמה שלילית, על רקע הצניחה במזרח והירידות בארה"ב - שם רושמות כעת הבורסות של לונדון, פריז ופרנקפורט ירידות שערים של כאחוז וחצי בממוצע.

ת"א: ירידות השערים התמתנו ל-1%

באופן לא מפתיע מתבטאת המגמה העולמית גם באחד העם והבורסה של תל אביב פתחה את יום המסחר בירידות שערים חדשות של קרוב ל-2% שהתמתנו עם חלוף הזמן. כעת רושמים המדדים המובילים ירידות של אחוז אחד.

את המגמה השלילית מובילות מכתשים אגן שיורדת, גם היום, ב-4.3% ומניית אפריקה היורדת ב-3.7%. שתיהן משלימות היום ירידה של יותר מ-20% מאז תחילת השנה.

גם מניות הבנקים רושמות ירידה של כ-1% בממוצע, וכמותן גם מניית טבע הדואלית היורדת כעת בשיעור של 1.1%.

הדולר נסחר סביב 3.69 ש"ח

שבוע המסחר בדולר נפתח הבוקר, כשהמטבע האמריקני נסחר ביציבות סביב שער נמוך של 3.70 שקלים - זאת לאחר שביום שישי נקבע שערו היציג של המטבע על 3.71 ש"ח.

על פי הערכות בקרב סוחרים בשוק המט"ח, הירידות בבורסה צפויות למנוע היחלשות נוספת בשערו של הדולר היום - והוא צפוי אף לעלות במהלך המסחר עד לרמה של 3.72 שקלים, על פי מרבית ההערכות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully