וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש חייב את תנובה במבצע

הילה רז

28.1.2008 / 11:08

פשרה בייצוגית נגד תנובה: אחרי שהפחיתה כמויות בגביעי יופלה, ביהמ"ש חייב את החברה להוסיף שני גביעים לכל צרכן הרוכש שישייה

פשרה בתביעה הייצוגית נגד תנובה: לפי הסכם הפשרה שהוגש אתמול לבית המשפט המחוזי בתל אביב, תצא תנובה במבצע, במסגרתו יקבל כל צרכן הרוכש שישה גביעים של יופלה (בטעמים שונים), שני גביעי יופלה בטעמים שונים, ללא תוספת מחיר.

סוכם כי המבצע ייערך במהלך חודשיים. תנובה תוכל לערוך את המבצע ברצף, או בשני חלקים, במהלך השנה שלאחר אישור הסדר הפשרה. שווי ההטבה הצרכנית עומד על כ-5 מיליון שקל.

התביעה הייצוגית הוגשה במארס 2007 ועמדה על סך של כ-59 מיליון שקל, בטענה שתנובה העלתה מחירים באופן סמוי בסדרת יופלה, בדרך של הפחתת תכולת היוגורט מנפח של 150 מ"ל למשקל של 150 גרם, שהם 132 מ"ל. לפי התביעה, תכולת המוצרים הוקטנה בתחילת שנת 2004 ונמשכה כשלוש שנים.

על פי הסדר הפשרה, תקבל התובעת הייצוגית גמול בסך 20 אלף שקל. לבא כוחה, עו"ד יוחי גבע, ישולם שכר טרחה בסך 425 אלף שקל.

בשבוע שעבר נחתם הסדר פשרה בתביעה ייצוגית שהוגשה כנגד סטארקיסט, בגין הקטנת אריזות של שימורי טונה. במסגרת הסדר הפשרה, סטארקיסט תייצר ותשווק 10.4 מיליון אריזות טונה בשמן ובמים במשקל של 170 גרם, במקום 160 גרם - תוספת של 10 גרם ללא העלאה במחיר.

אריזות שלא יימכרו בתוך שנה אחת - ייתרמו לעמותות המטפלות במתן מוצרים לנזקקים. נקבע כי התובעת המייצגת תקבל גמול בסך 19 אלף שקל. עו"ד גבע יקבל שכר טרחה בסך 231 אלף שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully