וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפילות גם בבורסות אירופה

אשר שכטר

28.1.2008 / 12:00

לונדון יורדת ב-1.1%, פרנקפורט נחלשת ב-1.3%, ו פאריס משילה 1.6%. מדד יורו סטוקס 600 הכלל-אירופי מאבד 1.7%

בורסות אירופה פתחו את יום המסחר הראשון של השבוע בירידות שערים, בעקבות הנפילות החדות בבורסות אסיה ועל רקע חששות כי הכלכלה העולמית מאטה וכי מגזר הפיננסים צפוי לדווח על הפסדים נוספים הקשורים לשוק משכנתאות הסאבפריים. בורסת לונדון יורדת ב-1.1%, פרנקפורט נחלשת ב-1.3%. פאריס משילה 1.6%. מדד יורו סטוקס 600 הכלל-אירופי מאבד 1.7% ומשלים בכך ירידה של 20% מאז יוני.

בורסות אסיה רשמו הבוקר נפילות חדות, על רקע חששות כי כלכלות ארה"ב ויפאן - שתי הכלכלות הגדולות בעולם - יסבלו ממיתון ויובילו להאטה גם בצמיחה הגלובלית. בורסת טוקיו ירדה ב-4%. בורסת שנחאי צנחה ב-7.1% לרמתה הנמוכה ביותר מאז אוגוסט. בורסת הונג קונג נפלה ב-4.3%.

מגזר הפיננסים מוביל את ירידות השערים באירופה, בעקבות הערכות כי החברות במגזר צפויות לחשוף הפסדים נוספים הקשורים למשבר בשוק הסאבפריים והאג"ח המגובות במשכנתאות. מניית סוסייטה ז'נרל, שחשף בשבוע שעבר הונאת ענק שביצע אחד מסוחריו בהיקף של 4.9 מיליארד יורו (7.2 מיליארד דולר), נופלת ב-5%, לאחר שענקית הפיננסים סיטי המליצה על מכירת הבנק. מניית רויאל בנק אוף סקוטלנד מאבדת 2.4%.

מגמה שלילית גם במגזר הקמעונות

מניית פורטיס, לעומת זאת, מזנקת ב-6.8% לאחר שחברת השירותים הפיננסים הגדולה בבלגיה הודיעה כי מצבה הפיננסי איתן וכי היא צופה רווח נקי של 5 מיליארד יורו בשנת הכספים 2007, למרות הערכות כי החברה צפויה לחשוף מחיקות בסך מיליארדי דולרים שהובילו לצניחה של יותר מ-10% במחיר מנייתה ביום שישי.

החששות ממיתון עולמי פוגעות גם במניית נוקיה, יצרנית הטלפונים הסלולרים הגדולה בעולם, המאבדת 2.8% לאחר שבנק ההשקעות מורגן סטנלי הוריד את מחיר היעד שלו למניית החברה בעקבות החשש מירידה בהכנסות בעקבות ההאטה הצפויה באירופה.

מגזר הקמעונות רושם גם הוא ירידות שערים בעקבות החששות מירידה משמעותית בצריכה. מניית מרקס אנד ספנסר יורדת ב-1.8%. מניית טסקו משילה 1.2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully