וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: מחירי הדירות בת"א יירדו השנה ב-5%

רז סמולסקי

28.1.2008 / 12:16

לשכת שמאי המקרקעין: צפויה עלייה בביקושים לדירות ביהוד, נווה מונסון, הוד השרון, הרצליה, נס ציונה ופתח תקווה

מבדיקה שערכה לשכת שמאי המקרקעין עולה כי מחירי הדירות ברוב חלקי העיר תל אביב ירדו בכ-5%-3% בשנה הקרובה, להוציא את שדרות רוטשילד והבתים לשימור - שישמרו על רמת המחירים הנוכחית. לעומת זאת, יועתקו הביקושים לנדל"ן לערי הלוויין של תל אביב כמו יהוד, נווה מונסון, הוד השרון, הרצליה, נס ציונה ופתח תקווה.

במתחם מגדלי היוקרה פארק צמרת צפויות ירידות מחירים בגלל היצע גדול מדי, ולאור משבר המשכנתאות העולמי וחוסר היציבות בשווקים הפיננסיים שגורמים לחוסר ודאות והאטה במספר העסקות.

רן וירניק, יו"ר לשכת שמאי המקרקעין, הסביר את הבריחה מתל אביב בגלל עליית המחירים של השנתיים האחרונות. מדובר בעלייה של כ- 55%-44%, בשעה שהמחירים בערי הלוויין עלו בממוצע ב-20%-10% בלבד. פער המחירים הגדול בין דירה ממוצעת בתל אביב לערי הלוויין הפכה חלק מהן לאטרקטיוויות מאוד.

עליית מחירים ביהוד-מונסון

העיר שצפויה להיות בה עליית המחירים הגבוהה ביותר היא יהוד-מונסון. מחיר הדירות צפויים לעלות ב-11%-8% בגלל השינוי התדמיתי מעיר פיתוח לעיר מודרנית ופרויקטים של פינוי בינוי, שמשנים את חזות העיר. בפתח תקווה צפויה עלייה של 4%, בעיקר במרכז העיר המתחדש.

ערים מבוססות יחסית כמו רעננה וגבעתיים, ישמרו על רמת המחירים הנוכחית, וערים מרוחקות יותר כמו קרית אונו, גבעת שמואל, ראשון לציון והרצליה יעלו בשיעור קל של עד 3%. גם רמת גן צפויה לצמצם את הפער מול תל אביב ומחירי הדירות בה יעלו ב-3%.

בהוד השרון, המחירים עדיין נמוכים בכ-20% לעומת רעננה, לכן צפויה בה עליית מחירים של 9%-5%. בנס ציונה הנחשבת כבר היום ל"רעננה של הדרום" צפויה עליית מחירים דומה של 10%-5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully