וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום בגין הונאה נגד ז'רום קרוויאל

עפרה שלו

28.1.2008 / 14:06

הסוחר בן ה-31 פרץ למחשבים וזייף אי-מיילים ומסמכים בניסיונותיו להסתיר את פקודות המסחר שלו

כתב אישום בגין הונאה הוגש נגד ז'רום קרוויאל, המואשם במסחר ללא אישור שהוביל להפסד של 4.9 מיליארד יורו (7.2 מיליארד דולר) לבנק סוסייטה ז'נרל.

הסוחר בן ה-31 פרץ למחשבים וזייף אי-מיילים ומסמכים בניסיונותיו להסתיר את פקודות המסחר שלו, שהיקפן הגיע ל-50 מיליארד יורו (73 מיליארד דולר) לפני שנחשפו. כך מסר סוסייטה ז'נרל, הבנק השני בגודלו בצרפת במונחי שווי שוק.

קרוויאל מואשם ב-4 סעיפים, בהם מעילה באמון וניסיון הונאה, אמר היום התובע של פאריס ז'אן-קלוד מאראן במסיבת עיתונאים. האישום החמור מביניהם הוא מעילה באימון, והוא נושא עונש של 7 שנות מאסר וקנס של 750 אלף יורו. מאראן אמר כי קרוויאל שיתף פעולה בצורה מלאה עם החקירה.

"קרוויאל לא ביצע פעולות לא ישרות, לא לקח סנט אחד או קצר רווח בצורה כלשהי", אמרו עורכי דינו של קרוויאל לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP. סוסייטה ז'נרל יוצרת מסך עשן כדי להסתיר הפסדים שצברה במקומות אחרים. גם כמה עיתונים צרפתים העלו את ההשערה כי סוסייטה ז'נרל משתמש בקרוויאל כשעיר לעזאזל שנועד להסית את תשומת הלב מהפסדי הבנק הקשורים למשבר הסאבפריים.

ראש מחלקת בנקאות ההשקעות של הבנק, ז'אן-פייר מאסטייה, הודה כי סוסייטה ז'נרל החמיץ כמה הזדמנויות לבלום את הפעילות של קרוויאל. פעילותו משכה כבר תשומת לב בעבר, אמר מאסטייה, אך הסוחר הסיר מעליו את החשדות בטענה כי היה מדובר בטעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully