וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה בת"א: המסחר ננעל בירידות שערים

מיכאל רוכוורגר

28.1.2008 / 18:08

הירידות בעולם משכו את הבורסה ליום שלילי נוסף: מדד המעו"ף ירד ב-0.2%, מדד הנדל"ן נפל ב-1.9%. מניית אפריקה ישראל צנחה ב-5.5%

הבורסה לניירות ערך בתל אביב סיימה יום מסחר נוסף בירידות שערים של המדדים המובילים, רגע לפני הודעת בנק ישראל על גובה הריבית לטווח קצר במשק, היום בשעה 18:30. ההערכות בקרב הכלכלנים מצביעות כי הריבית תותר על כנה בשיעור של 4.25%.

מה שהכביד היום על הבורסה בתל אביב הן הירידות החדות בהן חתמו הבורוסת באסיה הבוקר והירידות שנרשמו בסופ"ש בארה"ב ובפתיחת המסחר בארה"ב. זאת, עקב החששות למיתון בכלכלה הגלובלית. מי שהוביל היום את הירידות הוא ענף הנדל"ן - אחד הענפים החבוטים ביותר במשבר האחרון ואילו מניות הבנקים הגדולים נהנו דווקא מעליות שערים.

מדד המעו"ף ירד ב-0.2% לרמה של 1,048 נקודות, מדד תל אביב 100 איבד 0.1% לרמה של 993 נקודות, מדד התל טק השיל 0.8%.מחזור המסחר הסתכם ב-2.83 מיליארד שקל. באפיק הסולידי, השחרים הארוכים עלו ב-0.7% והם נסחרים כיום בתשואה של 6.24%. בשוק המט"ח הדולר נחלש היום ב-0.027% ושערו היציג נקבע על רמה של 3.7090 שקלים.

המשקיעים ברחבי העולם, ובהם גם בישראל, חווים בימים אלו אחת התקופות הקשות והמתוחות שידעו בשנים האחרונות, כשאף אחד כיום אינו מוכן לנבא לאן מועדים פני המצב בעתיד הקרוב. הצטברות של הגורמים השליליים כמו האיום של כניסת ארה"ב למיתון, משבר האשראי הגלובלי, מעילת הענק שנחשפה בסוף השבוע האחרון בבנק סוסייטה ז'נרל הצרפתי והחששות בדבר העלייה באינפלציה, אינם תורמים להלך הרוח ולאופטימיות של המשקיעים, אשר מסיימים את חודש ינואר עם הרבה חששות באשר לעתיד.

האם הריבית בארה"ב תמשיך לרדת?

המשקיעים יעקבו גם השבוע בדריכות אחר הנעשה ברחבי העולם בכלל ובארה"ב בפרט, שם צפוי ביום רביעי הקרוב בן ברננקי, נגיד הבנק הפדרלי האמריקאי, להוריד את הריבית לטווח קצר בארה"ב ב-0.5% נוספים, לרמה של 3%, לאחר שהוריד בשבוע שעבר במפתיע ב-0.75%.

אי.די.בי פיתוח, שבשליטת נוחי דנקנר הגדילה אתמול את החזקתה בדיסקונט השקעות , גם היא בשליטת דנקנר, הודיעה אתמול כי בכוונתה לפרוע במארס הקרוב אשראי בהיקף של 140 מיליון דולר, ולאחר מכן לגייס איגרות חוב בהיקף של 600-250 מיליון שקל באמצעות הרחבת סדרות איגרות החוב הקיימות והנסחרות בבורסה בתל אביב. מכתשים אגן אינה היחידה בענף התקשורת אשר נהנתה היום מעליות כשגם פרטנר ובזק מפגינות ביצועי יתר מול מדד המעו"ף עליו הן נמנות. זאת, לאחר שכלכלני מחלקת המחקר בהראל פיננסים, סבורים כי החברות בענף התקשורת מתומחרות בחסר, ולהערכתם ירידות השערים האחרונות מספקות הזדמנות כניסה לתחום. המניה המועדפת על כלכלני הראל פיננסים בתחום תקשורת, הנה הוט.

בנק ההשקעות מריל לינץ’ מותיר את מחיר היעד למניית כי"ל על 54 שקל - 17% מעל מחיר המניה בשוק והותיר את ההמלצה על "קנייה".

מחלקת המחקר של בנק הפועלים פירסמה היום המלצה לריטליקס, והעניקה לחברה מחיר יעד של 13.4 דולר.

מדד הנדל"ן מצוי בשפל של למעלה משנה וחצי, כשהמניות הגדולות בו - אפריקה ישראל, גזית גלוב, אלוני חץ ונכסים ובנין - ממשיכות לאבד גובה ומתקשות להפגין ביצועים חיוביים לאורך זמן.מדד הנדל"ן איבד היום 1.9%.

מדד הבנקים עבר מירידה של יותר מ-1% לעלייה בסיומו של היוםב- 1.2% בהשראת מניות לאומי ופועלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully