וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות שערים

שמואל שוסטר

28.1.2008 / 23:34

המגמה החיובית - למרות דו"ח שלילי על מכירות בתים בארה"ב ועל רקע ציפייה להורדה נוספת בריבית הבנק הפדרלי

חרף דו"ח שלילי על מכירות הבתים בארה"ב נסגרו השווקים במגמה חיובית בצפייה להורדת ריבית נוספת של הבנק הפדרלי בשיעור של 0.5%, בנוסף להורדת הריבית שכבר בוצעה, ביום שלישי שעבר, בשיעור של 0.75%.

ההערכות בשוק הן כי הורדת ריבית בשיעור חד של 1.25% בפרק זמן של שבוע, תסייע, כך מקווים המשקיעים, ביצירת נזילות בשווקים ותאפשר, לפחות בטווח הקצר, לעצור את ירידות השערים. מדד נאסד"ק הוסיף 1% לרמה של 2,349 נקודות, מדד דאו ג’ונס עלה ב-1.5% לרמה של 12,383 נקודותומדד S&P 500 התחזק ב-1.8% לרמה של 1,353 נקודות

על פי נתוני משרד המסחר האמריקני, שפורסמו היום, נפלו מכירות בתים חדשים בארה"ב בחודש דצמבר לשפל של 12 שנים, והשלימו בכך את הנפילה השנתית החדה מעולם. מכירות בתים חדשים צנחו בחודש שעבר ב-4.7% לקצב שנתי של 604 אלף בתים - הנמוך ביותר מאז פברואר 1995 - לעומת קצב של 634 אלף בחודש הקודם. תחזית האנליסטים היתה כי קצב המכירות יישאר בדצמבר ללא שינוי לעומת קצב של 647 אלף בתים שעליו דווח במקור בחודש נובמבר.

השבוע הנוכחי נפתח - בדומה לקודם - בירידות חדות באסיה, אולם הסיפור הכלכלי הגדול ביותר ממשיך להיות ז'רום קרוויאל, המואשם במסחר ללא אישור שהוביל להפסד של 4.9 מיליארד יורו (7.2 מיליארד דולר) לבנק סוסייטה ז'נרל. הסוחר בן ה-31 פרץ למחשבים וזייף אי-מיילים ומסמכים בניסיונותיו להסתיר את פקודות המסחר שלו, שהיקפן הגיע ל-50 מיליארד יורו (73 מיליארד דולר) לפני שנחשפו, כך מסר סוסייטה ז'נרל, הבנק השני בגודלו בצרפת במונחי שווי שוק. כמה עיתונים צרפתיים העלו את ההשערה כי סוסייטה ז'נרל משתמש בקרוויאל כשעיר לעזאזל שנועד להסיט את תשומת הלב מהפסדי הבנק הקשורים למשבר הסאבפריים.

מיקרוסופט ממשיכה לצלול

יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, הוריד ביום שלישי האחרון את הריבית בארה"ב במפתיע ב-0.75%, לרמה של 3.5%. היתה זו הורדת הריבית החדה ביותר בארה"ב זה 24 שנה והפעם הראשונה מאז מתקפות 11 בספטמבר 2001 שהבנק המרכזי מוריד את הריבית שלא במסגרת אחת מפגישותיו הקבועות.

על אף הורדת הריבית הדרמטית בארה"ב בשבוע שעבר, מרבית האנליסטים בוול סטריט מעריכים כי הבנק הפדרלי יוריד את הריבית בעוד 0.5%, לרמה של 3%, בפגישתו בעוד יומיים.

מניית מיקרוסופט, שנכנעה בשבוע שעבר לירידות בשווקים, המשיכה לאבד גובה על אף דו"חות מעולים שפרסמה לקראת סוף השבוע שעבר. מיקרוסופט הציגה זינוק של 79% ברווח הרבעוני הודות למכירות ערות של מערכת ההפעלה חלונות ושל Xbox 360. הכנסות החברה, המנוהלת ביד רמה על ידי המנכ"ל סטיב באלמר, צמחו בתקופה המדווחת ב-30% לעומת הרבעון המקביל, ל-16.4 מיליארד דולר - מעל לתחזיות האנליסטים.

ענקית הטלקום האמריקאית ורייזון קומיוניקיישנס דיווחה היום על עלייה של 3.9% ברווחיה ברבעון הרביעי של 2007, על רקע צמיחה מתונה במספר מנויי הסלולר. הרווח הנקי של ורייזון, חברת הטלקום השנייה בגודלה בארה"ב, עלה ב-3.9% לעומת הרבעון המקביל ב-2006 והסתכם ב-1.07 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully